آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران + درآمد دلاری YouTube

طریقه کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ اکثر مردم یوتیوب را بستری برای دسترسی به ویدئوهای آموزشی، تماشای موزیک ویدئو و سرگرمی می دانند. در این میان گروه دیگری از مردم هستند که به یوتیوب به عنوان یک منبع درآمد برای کسب و کار خود نگاه می کنند. برای شروع فعالیت در یوتیوب باید یکسری نکات را در نظر داشت. در این مقاله سعی داریم به تمامی این نکات و جزئیات مربوط به نحوه کسب درآمد از یوتیوب بپردازیم. با ما همراه باشید.

درآمدزایی از یوتیوب
فهرست مطالب نمایش

خلاصه ای از یوتیوب

یوتیوب، در تاریخ 14 فوریه 2005 توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم، سه کارمند سابق شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی پی پال، ثبت شد. ایده یوتیوب برای آن ها این بود که مردم از اشتراک گذاری ویدئو لذت می برند و حق هم با آن ها بود!

یوتیوب هم اکنون یکی از محبوب ترین وب سایت ها است که ماهیانه حدود 6 میلیارد نفر بازدیدکننده دارد. در اصل یوتیوب یک پلتفرم رایگان برای اشتراک گذاری ویدئو است که تماشای ویدئوهای آنلاین را آسان می کند. شما می توانید ویدئوهای خود را ایجاد و آپلود کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارید.

شرایط دوگانه کسب درآمد از یوتیوب

اگر به دنبال کسب درآمد در یوتیوب هستید، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟ راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در این پلتفرم به کسب درآمد دلاری برسید که بیشتر آن ها حول محور ایجاد محتوای ویدئویی جذاب می چرخند.

شما می توانید از یوتیوب کسب درآمد کنید اما چگونه؟ در وهله اول باید بدانید که یوتیوب در ازای آپلود ویدئوها، به سازندگان آن ها پولی پرداخت نمی کند.

برخورداری از شرایط کسب درآمد با یوتیوب برای شروع درآمدزایی الزامی است. این شرایط عبارتند از:

  • داشتن حداقل 1000 عضو در کانال یوتیوب (Subscriber)
  • 4000 ساعت نمایش ویدئوها

توجه داشته باشید که این دو شرط برای 1 سال آخر تعریف شده است. در صورتی که هر دوی آن ها را داشته باشید باید به یوتیوب استودیو بروید و درخواست بررسی اکانت خود را ثبت نمایید. درصورتی که کانال شما توسط یوتیوب تایید شود، می توانید کسب درآمد را آغاز نموده و برای فیلم های خود از انواع تبلیغات یوتیوب نیز استفاده کنید.

خدمات یوتیوب

درآمد یوتیوب از چه طریقی تأمین می شود؟

اگرچه منبع اصلی درآمد یوتیوب، تبلیغات است اما علاوه بر این، از کسب و کارهای با اشتراک ماهانه خود مانند یوتیوب پرمیوم هم کسب درآمد می کند.

یوتیوب با ایجاد ابزارهایی مانند Super Chat، عضویت در کانال و … نه تنها شرایطی را برای کسب درآمد بیشتر تولیدکنندگان محتوایی فراهم کرده است بلکه از این راه به صورت مستقیم نیز درآمد کسب می کند.

برخی از روش هایی که یوتیوب از طریق آن ها کسب درآمد عبارتند از:

  • ویدیوهای اسپانسری
  • کانال های عضویت
  • یوتیوب پرمیوم
  • تبلیغات لندینگ پیج
  • یوتیوب تی وی
  • همکاری در فروش

تعیین درآمد هر کانال یوتیوب بر چه اساسی است؟

اگر به عنوان یک تازه کار می پرسید که درامد تولید محتوا در یوتیوب چقدر است باید گفت که هنوز راه درازی در پیش دارید. چرا که تازه کار هستید و قاعدتاً تعداد دنبال کننده و بازدید ویدئوهای شما کم است. در اصل میزان درآمد یوتیوب کانال های مختلف بر اساس تعداد بازدیدکننده ها و تعداد بازدیدها در سطح های مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته تعیین می شود.

سطح مبتدی

مبتدی

معمولا کانالی که دارای حدود 20 هزار دنبال کننده در یوتیوب باشد، مبتدی شناخته می شود. درآمد این کانال ها بسیار ناچیز و کم است. در این مرحله افراد باید تمام تمرکز خود را روی معرفی کانال به مخاطبان داشته باشند تا بتوانند اعتبار بیشتری برای خود کسب کنند.

سطح متوسط

متوسط

در صورتی که تعداد دنبال کنندگان کانال یوتیوب به یک یا چند میلیون برسد، می توان گفت درآمد این کانال به سطح قابل قبولی رسیده است. طبق آمار، در حال حاضر بیش از 2000 کانال در یوتیوب وجود دارد که تعداد دنبال کنندگان آن ها بیش از 1 میلیون نفر است. برای مثال اگر بخواهیم میزان درآمد یک کانال سطح متوسط در یوتیوب را محاسبه کنیم، فرض کنید یک کانال در هفته 3 ویدئو منتشر می کند. هر یک از این ویدیوها هم حدود 1 میلیون بازدید می گیرند. در حال حاضر تعرفه ادسنس به ازای هر 1000 بازدید 18 دلار است. در این صورت درآمد این کانال در یک هفته حدود 54000 دلار خواهد بود که رقم بدی نیست.

سطح پیشرفته

پیشرفته

 هر کانالی که در یوتیوب بیش از 10 میلیون بازدیدکننده داشته باشد، در سطح پیشرفته قرار می گیرد. درآمد این کانال ها از یوتیوب حدود 2 تا 12 میلیون دلار در سال است.

چه افرادی می توانند از یوتیوب کسب درآمد کنند؟

افرادی که می توانند به کسب در آمد از یوتیوب بپردازند یا سازندگان محتوای ویدئو هستند یا بازنشرکنندگان این محتواها. یوتیوب دارای کتابخانه ای از ویدئوها است که تحت مجوز Creative Commons قرار دارند.

این مجوز به شما امکان می دهد که محتوای دیگران را منتشر کنید و از آن درآمد کسب کنید. اگر ویدئویی با مجوز CC-BY پیدا کردید، می توانید از آن استفاده کنید و آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.

محتواهای مورد تأیید یوتیوب برای پرداخت درآمد

ویدئوهای شما باید تمامی حقوق استفاده تجاری از عناصر بصری و صوتی را رعایت کند. در اصل برای اینکه محتوای شما مورد تأیید یوتیوب برای کسب درآمد باشد لازم است که تمام عناصر ویدئو را خودتان بسازید و متعلق به شخص دیگری نباشد.

محتواهایی که برای پرداخت درآمد از یوتیوب مورد تأیید نیست

همان طور که گفته شد برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب می توانید تنها ویدئوهایی که حق کپی رایت آن ها را دارید، منتشر کنید. در غیر این صورت محتوا مورد تأیید یوتیوب نخواهد بود و پرداختی هم برای آن صورت نمی گیرد. در ادامه، این موضوع را به طور کامل شفاف سازی می کنیم.

ویدیوهای کپی شده از دیگران

یکی از قوانین کسب درآمد از یوتیوب این است که از محتوای کپی استفاده نکنید. یعنی اگر شما با کپی کردن محتوای دیگران اقدام به کسب درآمد کنید صاحب محتوا می تواند درآمد دریافتی شما از محتوای کپی شده را از یوتیوب برای خود درخواست کند و یا درخواست حذف ویدئو را بدهد. یوتیوب نیز به محض شناسایی محتوای کپی، در اسرع وقت از محتوا به صاحب اصلی آن گزارشی ارائه می دهد.

ویدئوها و صداهای دارای حق کپی رایت

حق کپی رایت یکی از مسائل مهم برای یوتیوب است. در سراسر دنیا قانون کپی رایت به صورت بسیار جدی پیگیری می شود و افراد به دلیل سرپیچی کردن از این قانون گاهی به جریمه نقدی محکوم می شوند. یوتیوب هم از این قانون مستثنی نیست و در صورت مشاهده استفاده از موزیک و ویدئوهای دارای حق کپی رایت، اجازه کسب درآمد از آن را به شما نمی دهد.

آیا امکان درآمدزایی از ویدئوهای خشن و آزاردهنده در یوتیوب وجود دارد؟

استفاده و بارگذاری محتوای ویدئویی خشن و نامناسب (غیراخلاقی) موردی است که یوتیوب در مورد آن حساس است و نمی توانید از طریق آن در یوتیوب کسب درآمد کنید.

یوتیوب در صورت مشاهده چنین موردی برای بار اول به ناشر آن تذکر می دهد. در صورت بی توجهی به تذکر صادر شده، امکان بسته شدن کانال یوتیوب برای همیشه وجود دارد. بنابراین قبل از تولید محتوا در یوتیوب برای کسب درآمد بهترین کار این است که قوانین یوتیوب در ایران را مطالعه کنید.

بهترین موضوعات ویدئو برای گرفتن بازدید در یوتیوب چیست؟

با محتواهای ممنوعه در یوتیوب آشنا شدید اما چه نوع محتواهایی بهترین عملکرد و بازدید را می توانند در یوتیوب داشته باشند؟ بیشترین سرچ های یوتیوب ایران کدامند؟ بهترین موضوعات تولید محتوا برای کسب درآمد یوتیوب را می توان به صورت لیست زیر بیان کرد:

محتوای آموزشی

محتوای آموزشی از بهترین موضوعات برای یوتیوب به شمار می رود. اگر مهارت خاصی دارید، ویدئوهای آموزشی خود را در کانال یوتیوب منتشر کنید و مخاطبان خود را بیابید.

اگرچه در ابتدا گرفتن بازدید و دنبال کننده کمی سخت است اما با تولید محتوای آموزشی خاص و خلاق می توانید نظر بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کنید.

به خاطر داشته باشید که ویدئوهای آموزشی باید حداقل استانداردهای یوتیوب را دنبال کنند و از کیفیت تصویر و صدای خوبی نیز برخوردار باشند. چرا که این کانال ها تنها با رعایت این موارد می توانند اقدام به کسب درآمد کنند.

محتوای ویدیویی آموزشی

همچنین یوتیوب برای دانش آموزان و افرادی که به دنبال یادگرفتن هستند بهترین پلتفرم است. زیرا این گروه از کاربران همیشه به دنبال محتوای آموزشی باکیفیت هستند. بنابراین اگر فیلم آموزشی درسی با کیفیت بالا تهیه کنید، بازدید خوبی خواهید داشت. در نتیجه درآمد بهتری هم برای شما در نظر گرفته می شود.


محتوای نقد و بررسی

محتوای ویدیویی نقد و بررسی

نقد و بررسی محصولات یا فیلم و سریال ها یکی دیگر از موضوعات پرطرفدار در یوتیوب است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. معمولاً افراد زیادی در یوتیوب در مورد نقد و بررسی یک محصول مشخص سرچ می کنند و به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند.

بنابراین می توان از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم نقد و بررسی برای محصولاتی مانند گوشی، لپ تاپ و … استفاده کرد و نظر کاربران زیادی را به خود جلب نمود.


ویدئوهای خبری

یک حوزه دیگر برای فعالیت و کسب درآمد از یوتیوب، اخبار و اطلاع رسانی است. شما می توانید حوزه خاصی (مثلاً ورزش) را انتخاب کنید و به صورت هفتگی و ماهانه اخبار و گزارش های خود را منتشر کنید.

این مدل ویدئوها می توانند بعد از مدتی اسپانسر جذب کرده و به درآمد بالایی برسند. یک نمونه موفق در این زمینه تی وی پلاس است که با فعالیت در این حوزه موفق به کسب درآمد از یوتیوب شده است.

محتوای ویدیویی خبری

ویدئوهای معرفی مکان های گردشگری

محتوای ویدیویی گردشگری

 حوزه گردشگری نیز یکی از موضوعات مناسب برای کسب درآمد از یوتیوب است. رفتن به مکان های مختلف و تهیه گزارش ویدئویی، سوژه جذابی برای فعالیت در یوتیوب است.

در این حوزه احتمال پیشرفت در مراکز گردشگری و هتل ها نیز وجود دارد و می توانید از آن ها اسپانسرینگ بگیرید. با این کار علاوه بر کسب درآمد از یوتیوب، درآمد اسپانسرینگ هم عایدتان می شود.


ویدئوهای طنز

موضوعات فان همواره برای کاربران جذاب بوده و است. در یوتیوب هم شوخی ها و مطالب سرگرم کننده جزو مواردی هستند که ویوی بالایی در یوتیوب می گیرند. در حال حاضر طنزپردازان مختلفی در سبک های مختلف در یوتیوب فعالیت می کنند که در میان مردم بسیار محبوب هستند.

محتوای ویدیویی طنز

آیا امکان کسب درآمد از یوتیوب در ایران وجود دارد؟

چگونه در ایران از یوتیوب کسب درامد کنیم؟ متأسفانه به دلیل تحریم ها کار در یوتیوب در ایران و راه کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانیان کمی پیچیده است. برای نقد کردن درآمد یوتیوب نیاز به یک حساب گوگل ادسنس است که ایرانیان نمی توانند آن را ایجاد کنند. اما همیشه راهی وجود دارد و نباید نا امید شد.

کسب درآمد ایرانی ها از یوتیوب و نیز نقد کردن درآمد یوتوب به دو روش امکانپذیر است. روش اول پیداکردن شخصی در خارج از کشور است تا ساخت اکانت یوتیوب و اتصال آن را به گوگل ادسنس انجام دهد. روش دوم استفاده از حساب پی پال است که می توان از ایران و به کمک سرورهای مجازی انجام داد.

ساخت کانال یوتیوب در ایران

ساخت کانال یوتیوب در ایران تفاوتی با سایر نقاط جهان ندارد. برای ساخت کانال در شبکه یوتیوب لازم است که ابتدا یک حساب جیمیل داشته باشید. توجه کنید که اگر قصد کار در یوتیوب را دارید بهتر است از جیمیلی غیر از جیمیل شخصی استفاده کنید.

پس از ساخت جیمیل به خودی خود حسابی در یوتیوب برایتان ایجاد می شود اما برای کسب درآمد از طریق یوتیوب کافی نیست. درآمد زایی از یوتیوب با داشتن کانال تجاری امکان پذیر می شود. بنابراین کافیست در کنار آیکن مربوط به پروفایل خود، روی گزینه آپلود ویدئو کلیک کنید تا پیشنهاد ساخت کانال را مشاهده نمایید.

با ورود به مراحل ساخت کانال یوتیوب اطلاعات خواسته شده را وارد می کنید و در نهایت کانال شما ساخته می شود. دقت کنید که در ابتدا تنها اطلاعاتی از قبیل نام و عکس از شما خواسته می شود. در انتخاب نام دقت کنید که مرتبط با موضوع محتوایی کانال باشد.

پس از طی مراحل اولیه و ایجاد کانال، حتما سایر تنظیمات را بررسی کنید و تمامی بخش ها را تکمیل کنید. همچنین در راستای بهینه سازی یوتیوب می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را مشخص کنید و در عنوان و توضیحات کانال از آن استفاده نمایید تا در سرچ ها رویت شوید.

نحوه تسویه حساب با یوتیوب چگونه است؟

نحوه پرداخت درآمد یوتیوب چگونه است؟ صورتی که شرایط درامد از یوتیوب برای شما صدق کند، باید سرویس گوگل ادسنس نیز داشته و در آن عضو باشید. زیرا دریافت درآمد از طریق یوتیوب تنها از این طریق به حساب شما واریز می شود.

اما نکته مهم! همانطور که گفته شد ایرانیان اجازه کسب درآمد از ادسنس را ندارند و تنها با یکی از دو روشی که در بالا ذکر شد، می توانند پول خود را دریافت کنند.

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که مشخصات حساب بانکی با مشخصات حساب یوتیوب و گوگل ادسنس همگی یکسان باشند تا در فرآیند تسویه یوتیوب شما اختلالی ایجاد نشود. بنابراین اگر به خاطر تحریم ها از حساب کسی در خارج از کشور برای دریافت پرداختی از یوتیوب استفاده می کنید، باید به طبیعی بودن همه جوانب توجه کنید. حتی مشخصات حساب یوتیوب و ادسنس همگی باید به نام شخص مورد نظر باشد.

چگونه محتوای جذاب در یوتیوب تولید کنیم؟

یکی از سؤالاتی که احتمالاً حین شروع فعالیت در یوتیوب برای هر فردی ممکن است مطرح شود این است که چگونه محتوای جذابی در یوتیوب تولید کنم؟

یوتیوب نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی قوانین و استانداردهای خاص خودش را دارد. با شناسایی این استانداردها می توانید به راحتی محتوای خود را جذاب تر نمایید. در ادامه با انواع تکنیک های افزایش جذابیت محتوای ویدئویی در یوتیوب آشنا می شوید.

تولید ویدئوهای باکیفیت

صرفاً تهیه یک ویدئو و انتشار آن نمی تواند منجر به کسب درآمد از یوتیوب شود. ویدئوی تولید شده باید از لحاظ کیفیت در طح قابل قبولی باشد.

برای ضبط تصویر نیاز به ابزار حرفه ای و بسیار پیشرفته نیست اما باید تجهیزات مناسبی داشته باشید. دوربین گوشی های همراه نیز می توانند در ایم زمینه کمک کننده باشد.

علاوه بر کیفیت تصاویر، کیفیت صدا نیز مهم است. بنابراین به یک گوشی با کیفیت دوربین و میکروفن مناسب و نیز کامپیوتر برای تدوین فیلم های ویدئویی نیاز دارید تا یک محتوای با کیفیت برای مخاطبانتان تولید کنید.

بدون شک با دنبال کردن این نکات می توانید دنبال کنندگان بیشتری دریافت کرده و درنتیجه درآمد بیشتری از یوتیوب کسب نمایید.

دسته بندی موضوع

انتخاب موضوع مناسب یکی از موارد مهم برای جذب مخاطب بیشتر است. بنابراین باید در انتخاب نوع موضوع دقت کنید. حتماً به خاطر داشته باشید که عنوان ویدئو با محتوای آن همخوانی داشته باشد.

کوتاه کردن زمان ویدئوها

توجه به مدت زمان ویدئوها نیز نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد. بهتر است مدت زمان هر ویدئو بیش از 10 دقیقه نباشد تا مخاطب را خسته نکند. در واقع بهتر است به جای اینکه یک ویدئوی طولانی تولید کنید، چند ویدئوی کوتاه منتشر کنید.

شناسایی گروه مخاطبان

توجه به مخاطب و علایق او یکی از موارد مهم برای هر یوتیوبری است. از خود بپرسید مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه علایقی دارند؟ چرا که برای گرفتن ویو بیشتر باید طبق علایق و نیاز مخاطبین خود، به تولید محتوا بپردازید.

یکی از روش های شناسایی گروه مخاطب بررسی نظرات کاربران در کانال های مشابه است. با بررسی نظرات کاربران می توانید بهترین ایده برای یوتیوب و تولید محتوا را پیدا کنید.

روش هایی برای افزایش درآمد از یوتیوب

آیا می دانید که چگونه می توان کسب درآمد از یوتیوب را افزایش داد؟ برای اینکه بتوانید از یوتیوب بیشترین درآمد ممکن را کسب کنید علاوه بر تولید محتوا باید تکنیک هایی را دنبال نمایید که در ادامه شرح داده شده اند.

برنامه محتوایی

حتماً یک برنامه محتوایی خاص تنظیم کنید و طبق آن ویدئوهای خود را منتشر کنید. با ایجاد یک تقویم محتوایی منظم تر عمل کرده و می دانید که برای هر روز چه موضوعی را باید آماده کنید. با ایجاد یک برنامه هدفمند محتوایی می توانید ویدئوهای مؤثرتر و مخاطب پسندتری تولید نموده و در نتیجه ویوی بیشتری بگیرید.

 انتخاب کاور جذاب

کاور ویدئوها در نگاه اول تأثیر خود را روی مخاطب می گذارند. بهترین کار این است که برای ویدئوهای خود کاور اختصاصی بارگذاری کنید. خود را به جای مخاطب بگذارید. ویدئوهایی که کاور جذاب تری دارند قطعا مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کنند. پس سعی کنید که کاوری مرتبط با موضوع و جذاب طراحی نمایید.

محتوای ویدئویی کوتاه

تولید محتوای ویدئویی با مدت زمان مناسب (بین 10 الی 15 دقیقه) بهترین استراتژی برای افزایش درآمد از یوتیوب است. با ویدئوهای طولانی مخاطب خود را خسته نکنید. کاربران اغلب بر روی ویدئوهای طولانی کلیک نمی کنند.

 انتخاب عنوان جذاب

انتخاب عناوین جذاب نیز در افزایش درآمد از یوتیوب تأثیر زیادی دارد. هر چقدر ویدئوی شما عالی باشد اما عنوان مناسب و جذابی نداشته باشد، آب در هاون کوبیدن است! مانند کاور ویدئو، عنوان نیز در اولین نگاه، مخاطب را به خود جذب می کند. پس بهتر است با کمی فکر کردن، عنوان مناسبی برای ویدئوی خود انتخاب کنید تا نمایش آن را افزایش دهید.

تعامل با سایر کانال ها در یوتیوب

تعامل و ارتباط با سایر کانال ها می تواند فرصت مناسبی برای افزایش درآمد از یوتیوب باشد. با این کار می توانید کانال خود را تبلیغ کنید تا بازدید و دنبال کننده بیشتری بگیرید و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید.

آیا می توان بدون ساخت ویدئو از یوتیوب درآمدزایی کرد؟

بسیاری از کاربران می پرسند که آیا کسب درآمد از یوتیوب، بدون ساخت ویدئو امکان دارد؟ بله شما می توانید با ریپُست (repost) و یا ارسال مجدد پست های دیگران، کسب درآمد کنید. به این صورت که افراد معمولا جذاب ترین ویدئوها را انتخاب می کنند و با کمی ویرایش و تغییر آن ها را مجدد منتشر می کنند.

نکته قابل توجه برای این استراتژی این است که باید از انتخاب ویدئوهایی که دارای حق کپی رایت هستند اجتناب کرد. زیرا مشمول قوانین کپی رایت شده و عواقبی مانند حذف شدن کانال را در پی دارد. بهترین کار این است که ویدئو را با استفاده از نرم افزارهای مناسب ویرایش کنید.

در واقع شرط یوتیوب برای پرداخت به محتواهای بازنشر شده، ایجاد خلاقیت و تغییرات در داخل آن ها است. پس اگر اصولی عمل کنید، هیچ محدودیتی برای کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدئو نخواهید داشت.

محبوب ترین یوتیوبرهای دنیا

یوتیوب در سراسر دنیا

بهترین و پردرآمدترین یوتیوبرهای دنیا چه کسانی هستند؟ این افراد با تلاش و سرمایه گذاری وقت خود توانسته اند نظر دنبال کنندگان زیادی را به خود جلب کنند و با ایجاد محتواهای جذاب، بازدیدهای زیادی از یوتیوب دریافت کرده اند.

برای مثال پیودی پای که به سلطان بازی های ویدئویی معروف است در صدر 15 یوتیوبر برتر دنیا قرار دارد و در زمینه انتشار ولاگ فعالیت می کند. پای، بازی های ویدئوی را تفسیر می کند و تاکنون توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

کانال کیدز دایانا شو نیزویدئوهای مختلف ماجراجویی دایان و برادرش را نشر می کند. در این ویدئوها ایده های جذاب و خلاقانه بازی برای کودکان به والدین آموزش داده می شود که تاکنون توانسته حدود 75 میلیون دنبال کننده بگیرد.

تکنیک هایی برای بهبود کانال یوتیوب

بازاریابی ویدئویی یکی از محبوب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ در طول چند سال گذشته بوده است. به همین دلیل یوتیوبرها پیوسته در تلاش برای بهبود کانال های یوتیوب خود هستند تا بتوانند بهتر دیده شوند و اعضای بیشتری بگیرند. برخی از تکنیک های مؤثر برای بهبود عملکرد کانال یوتیوب را در ادامه بیان می کنیم.

افزودن بخش اعضای ویژه به کانال یوتیوب

عضو شدن بازدیدکنندگان در کانال شما به این معنا است که کانال شما همسو با علایق آن ها است. بنابراین بهتر است در هر ویدئوی خود از آن ها بخواهید که در کانال شما عضو شوند. برای این کار نیز باید بخش اعضای ویژه را به کانال یوتیوب خود اضافه کنید.

استفاده از یوتیوب برای افزایش بازدید سایت

اگر دارای سایتی هستید که می خواهید بازدید آن را افزایش دهید می توانید از یوتیوب کمک بگیرید. شما می توانید با قرار دادن ویدئوهای یوتیوب خود در سایت ترافیک بازدید آن را افزایش دهید.

قراردادن تبلیغات در توضیحات ویدئو

قرار دادن تبلیغ در توضیحات ویدئو یکی از روش های موثر برای بهبود کانال و کسب درآمد بیشتر از یوتیوب است. برای مثال می توانید با قرار دادن توضیحات در پایین یا درون ویدئو مخاطب را به خرید محصولات مشخصی ترغیب کنید.

سوالات متداول در مورد راه های کسب درآمد از یوتیوب

و در آخر

در این مقاله با یوتیوب و روش های کسب درآمد از آن آشنا شدید. کاربران می توانند با فعالیت در یوتیوب در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته قرار بگیرند و بسته به سطوح مختلف درآمدهای بیشتر از یوتیوب کسب کنند. هر کاربر باید حداقل دو شرط لازم برای کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشد. همچنین می توان با استفاده از تکنیک های گفته شده، درآمد خود را از یوتیوب افزایش دهید. اگر شما هم تجربه ای در زمینه کسب درآمد از یوتیوب دارید خوشحال می شویم که با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

نظرات

  1. security@facebookmail.com
    امین امینی

    سلام روز بخیر چی جور میشه از یوتیوب درآمد کرد

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز شما باید چنل یوتیوبتون رو به 1000 عضو برسونید و حداقل ویوها 4000 باشه تا بتونید برای کسب درآمد اقدام کنید.

ثبت نظر