آموزش نقد کردن درآمد یوتیوب + برداشت پول از یوتیوب

روش های نقد کردن درآمد یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب شما را به یاد کسب درآمد دلاری می اندازد اما نقد کردن درآمد یوتیوب یا مانیتایز یوتیوب در ایران دردسرهای خاص خودش را دارد. چراکه یوتیوب هم در داخل ایران و هم از خارج، فیلتر و تحریم شده است. بنابراین کار یوتیوبرهای ایرانی کمی سخت می شود. دلیل سختی پروسه نقد کردن درآمد یوتیوب این است که تولیدکننده های محتوای یوتیوب در ایران مطابق قانون های تحریم بانکی، شرایط درامد زایی از یوتیوب را ندارند اما این به معنی اتمام فعالیت یوتیوبرهای ایرانی نیست! همانطور که می دانید بسیاری از یوتیوبرهای فارسی زبان در یوتیوب فعالیت دارند و همچنان درآمدهای میلیونی از یوتیوب کسب می کنند. پس مراحل کسب درآمد دلاری از یوتیوب و نقد کردن آن به چه صورت است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با هرآنچه در مورد نقد کردن درامد یوتیوب و اموزش کسب درامد از یوتیوب در ایران نیاز دارید، آشنا شوید.

نقد کردن درآمد یوتیوب

نحوه راه اندازی کانال یوتیوب چگونه است؟

برای ایجاد کانال یوتیوب شما تنها به یک جیمیل نیاز دارید. با جیمیل مورد نظر وارد یوتیوب شوید. در قسمت راست و بالای صفحه پروفایل خود را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کرده و گزینه Your channel را انتخاب نمایید.

سپس گزینه Create channel برای شما نمایان می شود. کافی است اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا کانال یوتیوب شما ساخته شود.

برای تایید حساب یوتیوب هم یک ایمیل تایید احتمالا برایتان ارسال می شود که حاوی یک لینک است. روی آن کلیک کنید تا چنل شما فعال شود.

مراحل نقد کردن درآمد یوتیوب

فرآیند نقد کردن پول یوتیوب مراحل مشخصی دارد که تنها با توجه به آن ها می توانید فعالیت موفقی داشته باشید. مراحل نقد کردن درآمد یوتیوب به شرح زیر می باشد.

داشتن حداقل شرایط بررسی کانال

در مرحله اول و قبل از هر چیز برای نقد کردن درآمد یوتیوب باید دارای حداقل شرایط کسب درآمد از یوتیوب باشید. این شرایط شامل داشتن حداقل 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت نمایش ویدئو است.
پس برای کانالی می توان درخواست بررسی کانال را به یوتیوب ارسال کرد که دارای این شرایط باشد. در این مرحله می توانید از مجموعه های فعال در این زمینه مانند آسان ادز کمک بگیرید.
پس از تایید کانال توسط کارشناسان ما، درخواست کسب درآمد از یوتیوب یا همان مانیتایز شدن کانال شما را برای گوگل ارسال می کنیم.

ایجاد دسترسی

در صورتی که کانال یوتیوب از لحاظ برخوداری از حداقل شرایط کسب درآمد بررسی شود و هیچ گونه تخلف یا مشکلی برای آن وجود نداشته باشد، می توان با ارائه دسترسی های لازم به کارشناسان مربوطه، اقدامات لازم برای اتصال سرویس و پرداخت درآمد در گوگل ادسنس در ایران به کانال را فراهم نمود.
در هر مرحله بعد از ایجاد محتوای ویدئویی و با افزایش تعداد بازدیدکنندگان و ویوی ویدئوها می توانید از یوتیوب کسب درآمد دلاری داشته باشید. نقد کردن یوتیوب را نیز باید به کارشناسان با تجربه و متخصص در این زمینه بسپارید تا با بیشترین سرعت، وجه نقد درآمد یوتیوب را به شما تحویل دهند و شما هم بتوانید بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را در یوتیوب ادامه دهید.
نقد کردن درآمد دلاری کسب شده با واریز به حساب بانکی برای یوتیوب شما در ایران و یا کیف پول دیجیتال انجام خواهد شد.

در ایران چگونه پول یوتیوب را دریافت کنیم؟

چگونه درامد یوتیوب را در ایران دریافت کنیم؟ چگونه پول یوتیوب را به ریال تبدیل کنیم؟ برای نقد کردن و دریافت درآمد یوتیوب در ایران می توان با 3 روش پیش رفت:

کمک از دوست و یا فامیل ساکن در کشور خارجی

در این نحوه دریافت پول از یوتیوب، می توان از دوست و آشنایی که در خارج از کشور ساکن است و دارای حساب بانکی در همان کشور است، کمک گرفت. کافی است همه چیز طبیعی باشد. یعنی حساب گوگل ادسنس، حساب بانکی و حساب یوتیوب همگی باید به نام آن شخص باشد. در این صورت می توان بدون هیچ مشکلی از یوتیوب کسب درآمد کرد و برای نقد كردن درامد يوتيوب نیز مشکلی پیش نمی آید.

اما این روش دریافت پول از یوتیوب ممکن است کمی دردسرساز باشد. برای مثال ممکن است درگیر مشکلات مالیاتی شوید. بنابراین قبل از هر چیز بهترین کار این است که قوانین مالیاتی و حقوقی کشور مورد نظر را مطالعه نمایید تا مبادا در دام قوانین مالیاتی گرفتار شوید.

ارتباط جهانی

سفر و اقامت در یک کشور خارجی

سفر و اقامت یکی دیگر از راه حل های نقد کردن درامد یوتوب برای ایرانیان است. برای مثال شما می توانید با سفر به کشور همسایه (مانند ترکیه) ، افتتاح حساب در آنجا و گرفتن اقامت از محدودیت های نقد کردن درآمد یوتیوب خلاص شوید.

البته ممکن است این روش کمی پر هزینه باشد. این روش نسبت به سایر روش ها گران تر بوده و پروسه طولانی تری دارد. بنابراین توصیه می کنیم برای نقد کردن درامد یوتیوب خود تا حد امکان از این روش استفاده نکنید.

مسافرت

شرکت های واسطه برای یوتیوب

در روش سوم، یوتیوبرهای ایرانی می توانند به کمک شرکت های نقد کننده درامد یوتیوب و افرادی که در خارج از ایران حساب دفتری دارند، خدمات نقد کردن پول یوتوب را در ازای پرداخت کارمزد انجام دهند. کمک گرفتن از شرکت نقد پول یوتیوب یکی از متداول ترین روش های نقد کردن درآمد یوتیوب و در عین حال ساده ترین راه درامد از یوتیوب برای یوتیوبرهای ایرانی است که بدون دردسر و نگرانی از قوانین تحریم انجام می شود.

شرکت واسطه یوتیوب و اشخاص واسطه ارزی به نام شرکت های MCN نیز شناخته می شوند که از نظر گوگل، قانونی و پذیرفته شده و در تمام دنیا فعال هستند. فعالیت اصلی شرکت های mcn برای یوتیوب، دریافت پول یوتیوب یا انتقال آن نیست. بلکه بهینه کردن رسانه و افزایش درآمد تبلیغاتی یوتیوب نیز بخشی از تخصص آن ها است. بنابراین یوتیوبرهایی که روی تولید محتوای ویدئویی متمرکزند می توانند روش های بازاریابی و بهینه سازی یوتیوب خود را به این شرکت ها بسپارند.

واسظه های ارزی

اگرچه شرکت های واسطه یوتیوب یا همان شرکت های mcn برای یوتیوب در ایران بیشتر به دلیل واسطه ارزی، معروف هستند اما یوتیوبرهای پردرآمد یا تازه کار نیز می توانند از این گونه خدمات نیز استفاده کنند.

کارمزد نقد کردن درآمد یوتیوب با کمک بهترین شرکت های MCN

کارمزد شرکت های mcn در ایران و یا افراد واسطه خدمات ارزی برای نقد کردن درآمد یوتیوب شامل دو بخش می شود. این کارمزد شامل حق الزحمه خود شرکت برای نقد کردن درآمد یوتیوب و مالیات حساب بانکی کشور خارجی است.

خدمات یوتیوب

قوانین یوتیوب برای واریز درآمد کسب شده چیست؟

برای آن که درآمد خود را از یوتیوب نقد کنید باید از قوانین یوتیوب در ایران پیروی کنید. به همین خاطر مدت زمانی طول می کشد تا ارسال درخواست عضویت در YPP از طرف یوتیوب تأیید شود. زیرا یوتیوب، کانال شما را از لحاظ پیروی از قوانین و دستورالعمل های خود بررسی می کند.

بنابراین توصیه ما این است که قوانین را به دقت مطالعه کنید و از آن ها آگاه باشید تا در واریز میزان درآمد حاصل از یوتیوب به مشکل برنخورید. همانطور که می دانید برای کسب درآمد از یوتیوب باید دارای شرایط لازم باشید که در مطالب قبلی و ابتدای همین نوشتار توضیح دادیم. پس از رسیدن به شرایط ایده آل برای شروع درآمدزایی، باید قوانین یوتیوب را رعایت کنیم.

برای مثال یکی از قوانین این است که آدرس ایمیل ثبت نام در یوتیوب و مشخصات آن باید مطابق با حساب گوگل ادسنس و حساب بانکی شخص باشد. در مرحله ارسال پول، مشخصات منزل شما درخواست می شود و کد فعالسازی گوگل ادسنس به آدرس منزلی که ثبت کرده اید، ارسال می گردد.

بعد از فعالسازی ادسنس باید حساب بانکی خود را وارد کنید. همان طور که گفته شد در صورتی که مشخصات حساب بانکی یوتیوب با مشخصات ادسنس و آدرس ایمیل ثبت نامی یکی نباشد به مشکل برمی خورید.

بعد از اینکه شماره حساب خود را وارد کردید یوتیوب به شما ایمیلی ارسال می کند با این عنوان:

“ما در طی یک هفته آینده از 0.1 سنت تا 0.99 به حساب شما انتقال خواهیم داد. مقدار دقیق مشخص نیست.”

بعد از این که پول به حساب بانکی شما ارسال شد باید از طریق ادسنس تأییدیه انتقال مبلغ را بگیرید. این خلاصه ای از کلیه پروتکل و نحوه واریز پول یوتیوب است.

آیا نقد کردن درآمد یوتیوب شامل مالیات می شود؟

در حال حاضر برخی از کشورها بابت نقد کردن درآمد، مالیات پرداخت می کنند. میزان مالیات یوتیوب با توجه به لوکیشن، میزان درآمد و نوع اکانت گوگل ادسنس که حقیقی باشد یا حقوقی متفاوت است. مثلا در کشورهای عربی مالیاتی برای افراد حقیقی در نظر گرفته نمی شود اما به ازای بازدید ویدئوها از کشورهای اروپایی، انگلستان و آمریکا این مالیات از 0 تا 30 درصد متغیر است.

مالیات یوتیوب در برخی کشورها به صورت خودکار کسر می گردد اما برای برخی کسر نمی شود که به دلیل تعهد مالیاتی این کشورها با یوتیوب است. در برخی دیگر نیاز به تکمیل فرم مالیاتی دارد. ممکن است بگویید که فرم را پر نمی کنیم و مالیاتی پرداخت نمی کنیم! باید بگوییم که یوتیوب از شما زرنگ تر است و برای این موضوع راه حل خود را دارد. J

در شرایط عادی بسته به پارامترهای گفته شده، میزان مالیات یوتیوب ماکزیمم 30 درصد است در حالی که اگر بدون تکمیل فرم مالیاتی پس از مانیتایز شدن کانال به کسب درآمد بپردازید، این عدد تا 40 درصد افزایش می یابد.

مشکلاتی که ممکن است حین نقد کردن درآمد یوتیوب با آن مواجه شوید

شروع درآمدزایی با افتتاح حساب گوگل ادسنس یوتیوب امکان پذیر است. ادسنس بستری برای پرداخت درآمد کانال ها نیز محسوب می شود. بنابراین برای دریافت درامد یوتیوب حتماً راه اندازی حساب ادسنس الزامی است. اما متأسفانه به دلیل تحریم ها گوگل ادسنس برای ایرانیان در دسترس نیست و در فعال سازی، کسب درآمد از ادسنس به دو محدودیت برمی خورند.

صحت هویت آدرس و ایمیل

همانطور که در پاراگراف قبلی گفتیم بعد از وارد کردن آدرس، یوتیوب نامه پستی شامل یک کد صحت سنجی را برای شما ارسال می کند. صاحب حساب ادسنس باید کد ارسال شده را وارد کند تا یوتیوب هویت صاحب حساب و آدرس را بررسی و تأیید کند.

صحت هویت حساب بانکی با ادسنس

حساب بانکی یکی دیگر از مشکلات کسب درآمد برای ایرانیان است. در واقع یوتیوب بعد از تأیید آدرس و صاحب حساب اقدام به صحت سنجی حساب بانکی برای یوتیوب می کند. با این کار می خواهد بداند که آیا حساب بانکی متعلق به همان صاحب حساب و دارنده آدرس است یا خیر؟ به همین دلیل، حساب بانکی، آدرس و ایمیل همگی باید به نام یک شخص باشد تا یوتیوب هیچ مانعی را برای واریز پرداختی ها نداشته باشد.

سوالات متداول در مورد نقد کردن درامد یوتیوب

و در آخر

با توجه به تمام مطالب گفته شته می توان متوجه شد که نقد کردن درآمد یوتیوب حساسیت های خاص خودش را دارد. بنابراین باید مو به موی آن ها را بدانید. برای اینکه بدون دردسر بتوانید درآمد یوتیوب را نقد کنید باید مراحلی که در این مقاله ذکر شد را دنبال کنید. به علاوه نباید دو مشکلی که ایرانیان برای نقد کردن درآمد یوتوب دارند را نادیده بگیرید. بنابراین از همین ابتدا به فکر راه حلی برای آن ها باشید. در حال حاضر ایرانیان می توانند از طریق شخصی در خارج کشور، www.n1.asanadwords.com/کسب-درآمد-دلاری/ و یا اقامت و سفر به کشورهای خارجی به نقد کردن درآمد یوتیوب بپردازد. انتخاب بهترین روش بر اساس شرایط شما و بر عهده خودتان است اما اگر به کمک شرکت های واسط که در این زمینه خبره هستند فرآیند نقد کردن را انجام دهید، خیالتان از بابت نگرانی های بسیاری آسوده خواهد بود.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

ثبت نظر