جدیدترین روش های تبلیغ در یوتیوب + تعرفه تبلیغ در یوتیوب

آیا می دانستید که یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است؟ محبوبیت یوتیوب آن را به بخشی جدایی ناپذیر از کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تبدیل کرده است. به همین دلیل آشنایی با انواع مختلف تبلیغات یوتیوب برای هرکسی که می خواهد در صنعت یوتیوب موفق شود ضروری است. در این بلاگ سعی داریم تا شما را با انواع تبلیغات یوتیوب آشنا کنیم تا بتوانید دید شفاف تری نسبت به تبلیغات یوتیوب داشته باشید. با ما همراه باشید.

انواع مختلف تبلیغ در یوتیوب

انواع تبلیغات در یوتیوب کدام اند؟

 تبلیغ در یوتیوب راهی برای کسب درآمد از یوتیوب برای افرادی است که دارای چنل های فعال در آن هستند. از طرفی هر کسب و کاری می تواند از انواع تبلیغات یوتیوب برای مقاصد مختلف استفاده کند.

هر کدام از انواع تبلیغات یوتیوب کارکرد متفاوتی داشته و تبلیغ کنندگان با توجه به انواع آن ها و شرایط هر کدام، موظف به پرداخت هزینه ای هستند. بنابراین قبل از شروع تبلیغات بهتر است با معایب و مزایای تبلیغات یوتیوب در انواع مختلف، آشنا شوید.

خدمات یوتیوب

تبلیغات قابل رد کردن در یوتیوب

تبلیغات قابل رد کردن در یوتیوب

تبلیغات ویدئویی قابل رد شدن به بینندگان این امکان را می دهد که بعد از 5 ثانیه، از تبلیغ رد شوند. این نوع از تبلیغات قابلیت پخش در کامپیوتر، موبایل، تلویزیون و کنسول های بازی را دارند.

در نظر داشته باشید به عنوان یک تبلیغ کننده، فقط زمانی هزینه تبلیغ یوتیوب را پرداخت می کنید که بینندگان تصمیم بگیرند 30 ثانیه اول یا کل تبلیغ را تماشا کنند یا با کلیک بر روی تبلیغ، تعاملی برقرار نمایند.

تبلیغات غیر قابل رد کردن در یوتیوب (Non-Skippable Ads)

تبلیغات غیر قابل رد کردن در یوتیوب

آیا می خواهید در تبلیغ خود داستانی را تعریف کنید یا معرفی انجام دهید که به زمان بیشتری نیاز دارد؟ اگر چنین است، تبلیغات ویدئویی غیر قابل رد شدن، نوعی از تبلیغات یوتیوب است که ارزش توجه شما را دارد.

تبلیغات غیر قابل رد شدن می توانند به مدت 15 تا 20 ثانیه قبل، حین یا بعد از ویدئو اجرا شود. این تبلیغ ویدئویی قبل از اینکه بیننده بتواند ویدئوی اصلی را ببیند یا از سر بگیرد، ظاهر می شود؛ خواه روی دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ.

این تبلیغات همچنین می تواند در انتهای یک ویدئو نیز نمایش داده شود. جالب است بدانید با تبلیغات غیر قابل رد شدن، فضای بیشتری برای کار خلاقیت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با بینندگان خود دارید. این افزایش انعطاف پذیری می تواند موجب افزایش بازدید یوتیوب و جلب توجه از کاربران شود.

شاید ترجیح شما این است که زمان پخش تبلیغ طولانی تر باشد اما باید بدانید که ممکن است به قیمت رضایت بینندگان تمام می شود.

آسان ادوردز

تبلیغات روی ویدئوهای یوتیوب (Overlay Ads)

تبلیغات روی ویدئوهای یوتیوب

همان طور که از نام این تبلیغ پیدا است، این تبلیغات روی یک ویدئو قرار می گیرند. تبلیغات همپوشانی فقط در صفحه نمایش لپ تاپ و دسکتاپ ظاهر می شود.

در واقع تبلیغات Overlay ads به عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می شوند که مانند یک بنر در قسمت پایین ویدئو نمایش داده می شوند. شاید نمونه ای از این گونه تبلیغات را در پایین ویدئوی در حال تماشا دیده باشید. در اصل تبلیغات Overlay نوع فشرده ای است که می توانید از تصاویر بصری، متن یا هر دوی آن ها استفاده کنید.

  • با یک تبلیغ همپوشانی، می توانید هنگام تماشای ویدئو به کاربران دسترسی پیدا کنید.
  • به علاوه، می توانید یک تبلیغ متنی به جای ویدئو، با تصویر ایجاد کنید.
  • این ویژگی باعث می شود تبلیغات همپوشانی، همه کاره و مستقیم باشد و راه مؤثری برای هدایت ترافیک به وب سایت و کسب و کار شما فراهم کند.

شاید بخواهید یک تبلیغ سریع یا بخشی از اطلاعات را به گونه ای با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید که بتوانید تضمین کنید آن ها را خواهند دید. تبلیغات بامپر نوعی از تبلیغات یوتیوب است که تبلیغات ویدئویی غیر قابل رد شدن و رد شدن را ترکیب می کند.

آسان ادوردز

تبلیغات بامپر یوتیوب (Bumpers Ads)

تبلیغات بامپر یوتیوب

تبلیغات بامپر یکی دیگر از انواع تبلیغات یوتیوب مانند ویدئوهای غیر قابل رد شدن است. اما به جای مدت زمان پخش 20 تا 30 ثانیه، حداکثر 6 ثانیه دوام می آورد. این تبلیغات قبل، حین یا بعد از ویدئو نمایش داده می شود.

تبلیغات بامپر مانند تبلیغ غیر قابل رد شدن یا رد شدن، در جایی که ویدئوی اصلی نمایش داده می شود، ظاهر می گردد. کاربران می توانند آن ها را در تلفن همراه و دسکتاپ مشاهده کنند.

خبر خوب این که از آن جایی که تبلیغاتی کوتاه و غیر قابل رد شدن هستند، به سرعت توجه مخاطب را به خود جلب کرده و نگرانی بابت خسته شدن مخاطبان حین مشاهده تبلیغات وجود ندارد. تبلیغات موفقیت آمیز بامپر می تواند به شما در گسترش برندسازی کمک زیادی کند.

دقت کنید که این نوع از تبلیغات مدت زمان پخش کوتاهی دارد. از همین رو ممکن است نتواند اطلاعات لازم و کافی را به مخاطب برساند. به همین دلیل باید به فکر یک محتوای تبلیغاتی دقیق و کامل و در عین حال سریع و کوتاه باشید.

آسان ادوردز

تبلیغات حین پخش ویدئو در یوتیوب (Instream Ads)

تبلیغات حین پخش ویدئو در یوتیوب

این نوع از تبلیغات یوتیوب در اول فیلم و پایان پخش ویدئو و همچنین در سایت هایی که ویدئوی یوتیوب را پخش می کنند، نمایش داده می شود. تبلیغات درون برنامه ای می توانند در مدت زمان 3 دقیقه پخش شوند اما بهتر است که تبلیغات را در حدود 30 ثانیه خلاصه کنید.

در صورتی که کاربر بعد از 5 ثانیه از دیدن این تبلیغ آن را رد کند، طبیعتاً شما موظف به پرداخت پولی به یوتیوب نیستید. زیرا فقط زمانی بابت تبلیغات یوتیوب پول می پردازید که کاربر 30 ثانیه یا بخش بیشتری از تبلیغ را دیده باشد.

تبلیغات خارج از بازه پخش ویدئو در یوتیوب (Outstream Ads)

تبلیغات خارج از بازه پخش ویدئو در یوتیوب

تبلیغات خارج از جریان، تبلیغات ویدئویی مخصوص موبایل هستند که به مشتریان بالقوه در سایت های شریک دسترسی پیدا می کنند. این تبلیغات با نمایش ویدئوها به افراد بیشتر موجب افزایش آگاهی برند می شود.

بنابراین این نوع تبلیغات فقط برای کاربران موبایل و وب‌سایت ها و برنامه های شرکای ویدئویی گوگل نشان داده می شوند. اینگونه از تبلیغات به صورت خودکار پخش می شوند و کاربر می تواند صدای آن ها را فعال کرده یا نادیده بگیرد.

تبلیغات نمایشی یوتیوب (Display Ads)

تبلیغات نمایشی یوتیوب

یکی دیگر از انواع تبلیغات یوتیوب، تبلیغات نمایشی است. در این نوع تبلیغات برای اینکه میزان دسترسی کاربران نسبت به شما در شبکه نمایشی چند برابر شود می توان مدیریت تبلیغات را از طریق گوگل ادز با اتصال چنل یوتیوب به اکانت گوگل ادز انجام داد.

تبلیغات نمایشی در قسمت بالای لیست پیشنهاد ویدئو ظاهر می شود و شما می توانید گیف های متحرک را در تبلیغات خود قرار دهید اما در نظر داشته باشید که لوپ انیمیشن باید 30 ثانیه یا کمتر باشد. در صورتی که پس زمینه تصویر شما سیاه و سفید باشد باید حداقل یکی از بخش های دانلود شده روی تبلیغات قابل کلیک باشد.

ابعاد تبلیغ نمایشی یوتیوب باید 300 در 250 پیکسل باشد. همچنین سایز تصویر تبلیغ می تواند حداکثر 150 کیلوبایت باشد. انواع فرمت های مناسب برای تصویر این تبلیغ png، jpg ،gif است.

تبلیغات با بازدید واقعی در یوتیوب (TrueView Ads)

تبلیغات با بازدید واقعی در یوتیوب

آیا می خواهید از محبوب ترین انواع تبلیغات یوتیوب استفاده کنید؟ اگر چنین است، تبلیغات بازدید واقعی ممکن است عملکرد و نتایجی را که از یوتیوب به دنبال آن هستید به شرکت شما ارائه دهد. تبلیغات ویدئویی بازدید واقعی قبل، حین یا بعد از ویدئو نمایش داده می شود.

کاربران می توانند پس از 5 ثانیه از این تبلیغات صرف نظر کنند. این تبلیغات ویدئویی کوتاه اغلب کاربران را تشویق می کند تا اقدامی انجام دهند، چه از طریق بازدید از وب سایت، تماشای ویدئو یا خرید محصول شما.

تبلیغات TrueView در هر دستگاهی چه از طریق تلفن هوشمند، تبلت، کنسول بازی یا دسکتاپ می تواند نمایش داده شود. در نظر داشته باشید با انتخاب تبلیغات ویدئویی بازدید واقعی، چالش ایجاد یک تبلیغ ویدئویی جذاب را خواهید داشت. شما باید در 5 ثانیه توجه کاربران را به خود جلب کنید وگرنه کسی به تبلیغ شما توجه نمی کند.

آسان ادوردز

تبلیغات TrueView Discovery

تبلیغات TrueView Discovery

این نوع از تبلیغات مانند تبلیغات بنری در بخش ویدئوهای توصیه شده در صفحه اصلی یوتیوب یا صفحه جستجو قابل نمایش است. محدودیت زمانی برای اجرا ندارد زیرا کاربران تصمیم به نمایش آن ها می گیرند.

عنوان تبلیغات بنری به 25 کاراکتر محدود است و بدنه تبلیغ می تواند شامل دو خط باشد که هرکدام باید حداکثر دارای 35 کلمه باشند.

تبلیغات In-Display

یکی از متفاوت ترین انواع تبلیغات یوتیوب تبلیغات In-Display است. تبلیغات In-Display علاوه بر این که در یوتیوب نمایش داده می شود در سایر سایت هایی که جزو شبکه همکار گوگل ادسنس هستند نیز نمایش داده می شوند. تبلیغ کنندگان تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه تبلیغ هستند که کاربران کل مدت زمان پخش تبلیغ را دیده باشند.

تبلیغ In-Slate در یوتیوب

تبلیغ In-Slate در یوتیوب

تبلیغ In-Slate در ابتدای ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می شود و مدت زمان نمایش آن بیشتر از 10 دقیقه است. کسب و کارها تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه این تبلیغ هستند که کاربر تمام ویدئو را دیده باشد.

تبلیغ In-Search در یوتیوب

تبلیغ In-Search در یوتیوب

یکی از تبلیغات یوتیوب که بسیار شبیه تبلیغ متنی گوگل ادوردز عمل می کند تبلیغات In-Search است. این نوع از تبلیغات زمانی که کاربر به جستجوی فیلم مورد نظرش بپردازد، در بالا و سمت راست صفحه نتایج ویدئو نمایش داده می شود.

تبلیغات PreRoll

تبلیغات PreRoll به عنوان یکی دیگر از انواع تبلیغات یوتیوب قابلیت رد شدن ندارد و مانند تبلیغ in stream قبل از اینکه پخش ویدئو آغاز گردد، نمایش داده می شود. در واقع به جای دکمه رد شدن، در گوشه صفحه راست گزینه video will play after ads نمایش داده می شود.

این نوع تبلیغ دو حالت دارد:

  • پخش در ابتدای ویدئو با مدت زمان بین 15 تا 20 ثانیه
  • پخش در اواسط ویدئو با طول حدود 10 دقیقه بدون قابلیت رد شدن

تبلیغات کارت های اسپانسر شده در یوتیوب (Sponsered Card Ads)

تبلیغات PreRoll یوتیوب

کارت های اسپانسردار در یوتیوب تبلیغات تماس با ما هستند که می توانید آن ها را در نمایش ویدئو تنظیم نمایید. این نوع از تبلیغات بهترین گزینه برای بالابردن سطح تعامل با کاربران است. در واقع این تبلیغ بسیار مؤثر عمل می کند و بهترین روش برای دسترسی به کاربران هدفتان است. تنها زمانی کارت ها در سایز بزرگ نمایش داده می شوند که روی آن ها کلیک شود.

با استفاده از کارت های اسپانسردار می توانید محصولات خود را به وضوح نمایش دهید. ابعاد تبلیغ و یوتیوب متغیر است و نوع تصویر تبلیغ می تواند متحرک در فرمت های png، gif و JPG باشد. حداقل اندازه برای این تبلیغات 2 مگابایت است.

تبلیغات بنری (Banners Ads)

تبلیغات بنری یوتیوب در کنار صفحات مختلف نمایش داده می شود. این نوع تبلیغات بنری قبل از شروع فیلم در صفحه نمایش نشان داده می شوند. هزینه تبلیغات بنری به ازای هر کلیک تعیین می شود.

هزینه تبلیغات یوتیوب در روش های مختلف چگونه است؟

با فعالسازی تبلیغات ویدئویی یوتیوب در سرویس گوگل ادز، پروسه رشد کسب و کار شما شروع می شود. اما هزینه تبلیغات در یوتیوب چگونه است؟

هزینه تبلیغات در یوتیوب بسیار پایین تر از سایر موتورهای جستجو مانند گوگل است. به علاوه اینکه تبلیغ کنندگان تنها در صورت مشاهده کامل تبلیغات توسط کاربران، هزینه پرداخت می کنند.

هزینه تبلیغات یوتیوب به صورت سی پی وی CPV (یعنی هزینه به ازای مشاهده آگهی) و سی پی ام CPM (هزینه به ازای هر 1000 بازدید) محاسبه می شود.

💸 هزینه تبلیغات سپر یا بامپر (Bumper ads)

در تبلیغات بامپر مشاغل مختلف به منظور تبلیغ کوتاه و تأثیرگذار برای مشتریان بالقوه، از آن استفاده می کنند که مدت زمان آن کوتاه تر است. بنابراین در این تبلیغات پیام خود را سریع به مخاطب برسانید.

هزینه تبلیغات بامپر بر اساس بازدید مخاطب از آگهی و هزینه آن از طریق CPM یعنی هر 1000 بازدید از تبلیغ کننده دریافت می شود.

💸 هزینه تبلیغات ویدئویی قابل رد کردن (Skippable Video Ads)

در تبلیغاتی که قابلیت رد شدن دارند تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه تبلیغات هستید که بینندگان حداقل 30 ثانیه یا بیشتر، تبلیغ را دیده باشند. بنابراین در این نوع از تبلیغات، نگرانی برای تبلیغ کنندگان وجود ندارد.

افرادی که تبلیغ را رد می کنند باید هزینه نمایش را برای آن ها بپردازند. زیرا تنها در صورتی موظف به پرداخت می شوید که افراد روی تبلیغات شما کلیک کنند.

💸 هزینه تبلیغات نمایشی (Display Ads)

این نوع از تبلیغات کمتر مورد توجه تبلیغ کنندگان قرار می گیرد. زیرا معمولاً کمتر کسی حین تماشای فیلم، روی تبلیغ کلیک می کند. اما نمی توان از تأثیرات و نتایج مثبت آن هم چشم پوشی کرد. در این نوع تبلیغات نمایشی به ازای هر 1000 بازدید حدود 3 سنت باید پرداخت شود.

سوالات متداول در مورد انواع مختلف تبلیغات در یوتیوب

و در آخر

برای انتخاب بهترین نوع تبلیغات یوتیوب و بیشتر دیده شدن کسب و کارتان باید نیازها و کاربران خود را بشناسید. با این کار می توانید تصمیم درستی برای انتخاب نوع تبلیغات یوتیوب بگیرید. در مطالب فوق خواندید که هزینه هر تبلیغ متغییر است و این هزینه اکثرا به مخاطب بستگی دارد که آیا تبلیغ را به صورت کامل دیده باشد یا در کمتر از 30 ثانیه آن را رد کند. بنابراین صرفا چون یک کسب و کاری از تبلیغات قابل رد شدنِ یوتیوب استفاده می کند، به این معنی نیست که این تبلیغ برای کسب و کار دیگر هم مناسب باشد. باید با شناخت مخاطب و اهداف تجاری تلاش کنید نوعی از تبلیغات را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتری را به سمت شما روانه سازد.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

ثبت نظر