9 عامل بسته شدن کانال یوتیوب [بازگردانی کانال یوتیوب]

دلیل بسته شدن کانال یوتیوب

کسب درآمد از شبکه یوتیوب قوانین خاص خودش را دارد که اگر به آن ها توجه نشود منجر به بسته شدن کانال یوتیوب می شود. اما فرآیند حذف اکانت یوتیوب چگونه اتفاق می افتد؟ آیا یوتیوب قبل از مسدود کردن کانال اخطار می دهد؟ اگر می خواهید بدانید چه مسائلی باعث بسته شدن کانال یوتیوب می شود با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بسته شدن کانال یوتیوب

علل بسته شدن کانال یوتیوب

یوتیوب قوانین زیادی برای کانال ها در نظر می گیرد. به همین دلیل بهتر است تمامی این قوانین را بدانیم تا از هشدار و اخطارهای مکرر در امان باشیم.

رعایت نکردن حق کپی رایت

در صورتی که از عکس و فیلمی استفاده می کنید که حق کپی رایت آن را ندارید باید بدانید که یوتیوب آن را نادیده نمی گیرد. بنابراین نباید ویدئو و آهنگی که متعلق به شما نیست را بدون اجازه از صاحب اثر در کانال خود منتشر کنید. یوتیوب به سرعت کپی رایت بودن ویدئو و یا آهنگ منتشر شده را تشخیص می دهد.

بی توجهی به قانون کپی رایت، موجب دریافت یک اخطار استرایک می شود. حتی زمانی که موسیقی خواننده های دیگر را داخل ویدئو خود پخش نمایید با خطای استرایک مواجه می شوید. نقض این قانون در میان پردرآمدترین یوتیوبرهای جهان کمتر رخ می دهد اما به طور کی می توان گفت در میان یوتیوبرهای ایرانی بیشتر شایع است. پس فراموش نکنید که گرفتن خطای استرایک و بی توجهی به آن موجب بسته شدن کانال می شود.

Take down notice

در صورتی که ویدئو و آهنگی که متعلق به شما نیست و شما آن را منتشر کنید چه اتفاقی می افتد؟ صاحب اصلی آن ویدئو و آهنگ می تواند از شما شکایت کرده و یوتیوب نیز آن را از کانال شما حذف می کند. صاحب اصلی با گزارش به یوتیوب حتی می تواند درآمدی که بابت انتشار آن ویدئو کسب کرده اید را از شما بگیرد. حتی اگر صاحب اثر هم متوجه کپی رایت شما، یوتیوب خود این کار را انجام می دهد.

Content id claim

یوتیوب به دلیل مجهز بودن به هوش مصنوعی کپی رایت شما را به دلیل تخطی از قوانین به سرعت شناسایی می کند. در صورتی که یک حساب کاربری بیشتر از 3 اخطار استرایک (نقض قوانین کپی رایت) در کمتر از 90 روز دریافت کند کانال مربوطه برای همیشه بسته خواهد شد! بد نیست بدانید که احتمال بازیابی اکانت یوتیوب مسدود شده نیز بسیار پایین است.

کلاهبرداری اینترنتی و محتوای اسپم

یوتیوب به کاربران اجازه فعالیت با محتوا و موضوع غیرواقعی را نمی دهد. هرگونه محتوای اسپم از سمت یوتیوب غیرقانونی به شمار می آید و پیامدهای جدی به همراه دارد. در صورتی که محتوای تولیدی کاربری در یکی از موضوعات گفته شده، قرار بگیرد اخطار COMMUNITY GUIDELINE  را دریافت می کند. پیام این اخطار نشان دهنده رفتار غیرقانونی کاربر است و باید جهت رفع و عدم تکرار آن تلاش کند. در غیر این صورت کانال او بسته خواهد شد.

نقض حقوق و حریم در فضای مجازی

ارسال ویدئوهای توهین آمیز به افراد خاص و یا ثبت نظرات توهین آمیز و محتواهایی که جنبه تهدید، آزار و اذیت دارند، همگی غیرقانونی به شمار می آیند. بنابراین یوتیوب در صورت شناسایی هرگونه محتوایی با این خصوصیات به کاربر اخطار می دهد. رعایت نکردن چنین قانونی نیز موجب بسته شدن کانال یوتیوب می گردد.

نشر محتوا و فعالیت خطرناک

کانال ویدئویی که محتوا و فعالیت های خطرناک را به خصوص برای مخاطبان کم سن و سال کودک و نوجوان منتشر کند مورد اخطار و تذکر یوتیوب قرار می گیرد. هر کانال یوتیوبی که سعی در تشویق افراد به فعالیت های خطرناکی مانند خودآزاری، خودکشی، پریدن از ارتفاع و … کند، یوتیوب بدون هیچ تأخیری دست به کار شده و کاربر با پیگیری و اخطارهای شدید آن مواجه می شود.

خرید سابسکرایبر فیک برای درآمد بیشتر

جذب مخاطب غیر واقعی یا بهتر است بگوییم خرید سابسکرایبر یوتیوب و بازدید جعلی، یکی دیگر از عواملی است که موجب بسته شدن کانال یوتیوب می شود.

حتماً می دانید که تعداد سابسکرایب و بازدیدکننده دو فاکتور مهم در یوتیوب برای کسب درآمد بیشتر و حتی نقد کردن درآمد یوتیوب است. به همین دلیل بسیاری از افراد فکر می کنند با خرید دنبال کننده و بازدید بیشتر می توانند به کسب درآمد از یوتیوب بپردازند. اما زهی خیال باطل! چرا که یوتیوب توانایی تشخیص سابسکرایبر های فیک را دارد و به محض تشخیص آن ها، به کانال مربوطه تذکر لازم را می دهد. از نظر یوتیوب این کار فریب کاربران تلقی می شود.

درخواست کلیک از سابسکرایبرها

تولیدکنندگان محتوا می توانند برای افزایش درآمد یوتیوب، از تبلیغات ویدئویی در داخل ویدئوهای خود استفاده کنند و با هر کلیک روی این تبلیغات سودی به آن ها تعلق گیرد. به همین دلیل بعضی از تولیدکنندگان محتوا برای اینکه میزان درآمد یوتیوب خود را با تبلیغات افزایش دهند از مخاطبان خود می خواهند که مستقیماً روی تبلیغات کلیک نمایند.

باید گفت که این کار از نظر یوتیوب اقدامی غیرقانونی است و در صورت تشخیص ممکن است به آن ها اخطار داده و حتی موجب بسته شدن کانال نیز بشود.

تشویق کاربران و اصرار به آن ها برای کلیک کردن روی تبلیغات بدون توجه به علاقه مندی و نظراتشان از نظر یوتیوب غلط است. در حقیقت با اصرار ورزیدن به افراد برای کلیک کردن روی تبلیغات، تمام آمار و ارقام یوتیوب را بی اعتبار می کنید. به همین دلیل یوتیوب با شناسایی چنین مواردی سریعاً صاحب کانال را جریمه و تنبیه می کند.

حق کلیک شخصی روی تبلیغات ویدئوی خود را ندارید

شما حق کلیک کردن روی تبلیغات ویدئوی خود را ندارید و یوتیوب در صورت تشخیص چنین رفتاری از شما ممکن است کانال شما را برای همیشه مسدود کنند. بنابراین اگر می خواهید به روش اصولی کسب درآمد از یوتیوب را تجربه کنید باید تمامی اصول و قوانین یوتیوب را بدانید. به همین دلیل هرگز به فکر دور زدن آن نباشید.

خدمات یوتیوب

مراحل گرفتن اخطار از یوتیوب که باید بدانید

همانطور که گفته شد یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در جهان دارای قوانین و اصول مخصوص به خود است و کاربران این پلتفرم باید با قوانین و اصول آن آگاه باشند. در صورت تخطی و رعایت نکردن هر یک از این اصول و قوانین یوتیوب به آن ها اخطار ارسال می کند.

در واقع یوتیوب به یکباره اقدام به حذف کانال و یا مسدود کردن آن نمی کند. بلکه در صورت شناسایی هرگونه مورد غیرقانونی ابتدا با ارسال هشدار و تذکر کاربر را ترغیب به عدم تکرار و سرپیچی از قوانین می کنند.

در نهایت با تکرار پیروی نکردن از قوانین ذکر شده، یوتیوب اقدام به حذف کانال می کند. برای اینکه به صورت دقیق تر با فرآیند دریافت اخطار در یوتیوب آشنا شوید، در ادامه با ما باشید.

اولین هشدار یوتیوب

هر کاربر یوتیوبی که حتی از یکی از اصول ذکر شده تخطی کند از طرف یوتیوب، هشداری دریافت می کند و محتوای غیرقانونی از کانال وی برداشته می شود. در مرحله اول فرض یوتیوب بر این است که شما به دلیل آگاه نبودن از قوانین از این اصول سرپیچی کرده اید و به شما فرصت آشنایی با قوانین و اصلاح اشتباه خود را می دهد. به همین دلیل هشداری برای کانال شما ثبت دائمی می شود که شما را به عنوان کسی که دچار خطا شده است، نشان می دهد. البته لازم به ذکر است که در این مرحله می توان نسبت به هشدار دریافتی اعتراض کرد و با ارائه دلایل منطقی اشتباه پیش آمده را توجیه کرد.

هشدار اولیه یوتیوب

اولین اخطار یوتیوب

در صورتی که مجدداً دچار اشتباه شوید، یوتیوب یک اخطار 90 روزه برای کانال شما ثبت می کند و حدود یک هفته فعالیت های کانال را کاملاً محدود می کند. این محدودیت ها می تواند شامل فعالیت هایی مانند عدم امکان آپلود ویدئو، عکس و برقراری لایو و هر فعالیت مربوط به تولید و نشر محتوا است. بعد از یک هفته دسترسی های لازم برقرار می شود.

توقف فعالیت یوتیوب تا 1 هفته

دومین اخطار یوتیوب

اگر خاطرتان باشد برای اخطار اول یک دوره 90 روزه از سمت یوتیوب برای شما ثبت می شود. اما اگر در این مدت، قبل از اینکه دوره 90 روزه به اتمام برسد، مجدد دچار اشتباه غیرقانونی شوید حدود دو هفته تمامی دسترسی های خود را در یوتیوب از دست می دهید. به علاوه محتواهای غیرقانونی کانال شما نیز حذف می شوند.

توقف فعالیت یوتیوب تا 2 هفته

سومین اخطار و بسته شدن کانال

آخرین اخطار و حکم بسته شدن کانال در صورتی صادر می شود که شما در مدت 90 روز 1 هشدار و 3 اخطار دریافت کنید. در چنین شرایطی برای همیشه کانال خود را از دست می دهید و دیگر امکان بازگردانی کانال یوتیوب را نخواهید داشت.

بسته شدن کانال یوتیوب

همانطور که متوجه شدید یوتیوب به یکباره تصمیم به حذف و یا مسدود کردن کانال نمی گیرد. بلکه پس از ارسال هر اخطار به کاربر یک فرصت مجدد برای اصلاح اشتباه می دهد. اما در صورت رعایت نکردن و دریافت سومین اخطار، کانال مسدود می شود.

آیا می توان کانال بسته شده را بازیابی کرد؟

در صورتی که معتقدید محتوای ویدئوی شما تمامی اصول و قوانین محتوایی یوتیوب را رعایت کرده است و قوانینی را زیر پا نگذاشته اید، می توانید از یوتیوب درخواست تجدیدنظر کنید.

باید بدانید که تا قبل از دریافت اخطار سوم و بسته شدن کانال می توانید کار خود را به نوعی توجیه کنید. اگر چه حتی بعد از حذف دائم کانال نیز می توان به یوتیوب اعتراض کرد اما رسیدگی کامل و برگشت حساب از احتمال بسیار کمی برخوردار است.

سؤالات متداول در مورد بسته شدن کانال یوتیوب

و در آخر

با توجه به تمام مطالب فوق قبل از شروع به فعالیت در یوتیوب بهتر است حتما با قوانین و دلایل بسته شدن کانال آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از جریمه شدن کانال خود جلوگیری کنید. در این مقاله با انواع دلایل بسته شدن کانال یوتیوب آشنا شدیم. با آگاهی از آن ها دیگر نگران ریسکی بودن فعالیت های خود نخواهید بود. به علاوه اینکه نقض قوانین یوتیوب به یک باره موجب بسته شدن و جریمه شدن کانال نمی شود و به کسانی که قوانین را عمدی یا غیر عمدی نقض می کنند، فرصت مجدد می دهد تا از اشنباه خود آگاه شوند. در صورت تداوم اشتباهات، یوتیوب اقدام به مسدود کردن کانال می کند. بنابراین بهتر است اگر نسبت به مسدود سازی کانال خود اعتراضی دارید قبل از اینکه مراحل آن نهایی شود، اقدامات لازم را انجام دهید.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

نظرات

  1. eviliman@gmail.com
    iman

    اینکه گفتید کانال بیکباره حزف نمیشود هم بنظر من اشتباه است در بعضی موارد این امکان هست همین الان ک این پیام رو مینویسم یک کانال من در یوتوب بدون اخطار اعلان در جیمیل یوتویب استودیو و هر جای ک فکر کنید حزف شد مسدود شد و البته کانال من شامل محتوای جنسی نبود فقط بصورت ادیت و انیمیشن محتوای مثل فیلمهای ترسناک میساختم سه بعدی و تمام قوانین و خط مشی های یوتوب رو هم رعایت کردم …

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      دوست عزیز ممکنه برخی استثنائات هم پیش بیاد ولی معمولا به طریقی به صاحب چنل ابن اطلاع داده میشه که بر فرض مثال، قانون کپی رایت موسیقی رعایت نشده.
      اگر بلاگ قوانین یوتیو رو مطالعه نکردین، پیشنهاد میکنیم حتما بررسی بفرمایید. قوانین یوتیوب

  2. mrsami2020@gmail.com
    سام

    در صورتی که کانال بخاطر نقض کپی رایت موزیک برای همیشه مسدود بشه چطور میشه با گوگل صحبت کرد و در صورت ممکن اکانت رو بدون اون موزیک ها برگردوند؟

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      سلام دوست عزیز. لطفا تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتون کنن. شماره های تماس در سایت موجود هستن

  3. amirhosein.Dccomics.2005@gmail.com
    امیر

    سلام و وقت بخیر. اگه یوتیوب به دلیل خرید سابسکرایب فیک بخواد کانالی را ببنده، چقدر طول میکشه تا این اتفاق بیوفته؟ من یکبار یکسال پیش یکبار این کار رو انجام دادم اما بعد یکسال کانالم طوریش نشده. ممنون.

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      سلام وقت شما هم بخیر
      تشخیص سابسکرایب فیک یوتیوب توسط الگوریتم هوش مصنوعی این پلتفرم صورت میگیره و بازه زمانی مشخصی نداره، ممکنه چند سال هم طول بکشه اما به محض متوجه شدن فیک بودن سابسکرایب ها، امکان مانیتایز کانال متوقف میشه

  4. mohammadiliya.alizadeh@gmail.com
    محمد

    سلام و درود .
    چنل من در حوزه گیم فعالیت میکرد و با چهره و صدای خودم کاملا معدبانه و هیچ اخطاری از قبیل کپی رایت و چیز هایی که فرمودید دریافت نکرد من هفتگی ویدیو میزاشتم یک روز خیلی عجیب یوتیوب به ایمیل من پیام داد نوشت چنلتونو حذف کردیم به دلیل کلاهبرداری
    الان ۲ روز میگزره ازین اتفاق میشه راهننایی کنین؟ من بخش here رو زدم و فرم رو پر کردم ولی کسی هنوز جوابمو نداده و ایمیل تازه ای به من ارسال نشده. و یکی دیگم بگید که اگر پیگیری کنم و بتونم چنلو برگردونم فعالیتم به مشکل نمیخوره که مثلا تعداد روز زیادی ویدیو نذاشتم؟🫶

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      سلام وقتتون بخیر‌
      این اتفاق معمولا در صورت شکایت فرد دیگری اتفاق میفته و به احتمال خیلی زیاد کسی هم از شما شکایت کرده
      باید منتظر جواب ایمیل باشید.
      ضمن اینکه اگر چنل برگرده فعالیتتون به مشکل نمیخوره

  5. aboalfazlahmadpour1386@gmail.com
    ابوالفضل

    سلام اکانت من ۳روزه که به حالت تعلیق در آمده هیچ اخطاری از قبل نداشتم و خیلی خوب صحبت می‌کردم ولی چنل پرید میشه بگید باید چیکار. کنم و چطور میتونم به یوتیوب ایمیل بزنم

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      سلام لطفا با مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنماییتون کنن

  6. artin.molavi1389@gmail.com
    ارتین

    سلام من در یک هفته با الگوریتم انگلیسی در یوتوب 1kشدم ولی یوتوب کانالمو حذف کرد فقط یک کپی رایت داشتم ک خودشم گفت تاثیری ندارم رو کانالت لطفا بهم بگید چیکار کنم توروخدا ..رو حسابم نوشته این کنش مجاز نیست تروخخخخخدااا

    • info@asanadwords.com
      آسان ادز

      سلام دوست عزیز لطفا تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم

  7. Sarhangkhaldi@gmail.com
    جمیله

    درود
    کانال من درمورد زندگی عشایری بود هیچ کپی رایت هم نداشتم 53ویدیو هم آپلود کردم دیشب که رفتم فیلم آپلود کنم کانال کلا پریده نمیدونم اصن چیکار کنم چرا اینجوری شد لطفا کمکم کنید از هر جایی که شما فکر کنید پریده کمکم کنید

ثبت نظر