حداقل درآمد یوتیوب چقدر است؟ [درآمد هر 1000 بازدید به دلار]

شاید از خود بپرسید که میزان درآمد از یوتیوب مگر چقدر است؟ بیشترین درآمد از یوتیوب یا کمترین آن چقدر است؟ با وجود اینکه امروزه افراد زیادی در دنیا بر این باورند که نمی توان از اینترنت درآمدهای میلیونی کسب کرد، باید بگوییم که یوتیوب یکی از این پلتفرم های محبوب در فضای مجازی است که شرایطی را فراهم کرده تا افراد در سراسر دنیا بتوانند به کسب درآمد بپردازند. در مقالات قبلی در مورد درآمدزایی از یوتیوب و نحوه نقدکردن درآمد آن صحبت کردیم. در این مقاله با جزئیاتی مانند اینکه درآمد یوتیوب چقدر است و چگونه می توان آن را افزایش داد، بیشتر آشنا شویم.

درآمد حاصل از یوتیوب چقدر است

درآمد حاصل از یوتیوب به طور میانگین چقدر است؟

فعالان و سازندگان محتواهای ویدئویی در یوتیوب می توانند به روش های مختلف کسب درآمد کنند. آن ها می توانند از طریق اسپانسرینگ فروش کالا و یا حتی تبلیغات گوگل، درآمدهای میلیونی کسب کنند. یوتیوبرها برای شروع کار باید حداقل 1000 سابسکرایبر داشته و میزان بازدید ویدئوهایشان نیز 4000 ساعت در سال گذشته باشد. تنها در صورتی که کانال آن ها به این شرایط برسد، می توانند انتظار کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشند.

به طور کلی اگر بخواهیم حدود میزان درآمد حاصل از یوتیوب را تخمین بزنیم باید بگوییم:

  • گوگل به ازای هر 100 دلاری که یک تبلیغ کننده می پردازد، 68 دلار به ناشر پرداخت می کند.
  • نرخ درامد از یوتیوب برای هر یک تبلیغ کننده، متفاوت است. معمولاً بین 0.10 تا 0.30 دلار برای هر بازدید، اما به طور متوسط ​​0.18 دلار در هر بازدید است.
  • محاسبه درامد یوتیوبر ها به ازای هر بازدید یوتیوب کمی دشوار است. اما به طور متوسط، کانال YouTube می تواند 18 دلار به ازای هر 1000 بازدید از تبلیغات دریافت کند. این معادل 3 تا 5 دلار در هر 1000 بازدید ویدئو است.

میزان درآمد یوتیوب در روزهای اول ساخت کانال

وقتی نوبت به کسب درآمد از یوتیوب برسد، متوجه خواهید شد که اولین دلار، سخت ترین دلاری است که می توانید به دست آورید. به عنوان کسی که کانال ویدئویی خود را به تازگی راه اندازی کرده است باید بدانید هر چه تعداد مشترکین شما بیشتر باشد، افراد بیشتری روی تبلیغات شما کلیک خواهند کرد.

در واقع هرچه افراد بیشتری روی تبلیغات شما کلیک کنند شناخته تر خواهید شد. همچنین احتمال اینکه برندها به شما پیشنهادات، حمایت های مالی و یا کالایی ارائه دهند بیشتر می شود.

در نتیجه هر چه کانال شما بیشتر شناخته شود شانس بیشتری برای پیوستن به یک شبکه چندکاناله خواهید داشت. به عنوان کسی که در ابتدای راه است نباید با قراردادن اولین ویدئو در یوتیوب انتظار کسب درآمد داشته باشید! چرا که مطمئناً با یک اینفلوئنسر فاصله زیادی دارید.

سایت محاسبه درآمد یوتیوب

برخی از سایت ها با بررسی کانال های یوتیوب از لحاظ تعداد بازدیدکننده، ویوی ویدئوها، موضوع و … میانگین درآمدی را اعلام می کند که حاصل فعالیت کانال است. مثلا ممکن است برای سایت های پربازدید نشان دهد که هر یک میلیون بازدید در یوتیوب چقدر درآمد حاصل می کند. از همین رو به عنوان سایت محاسبه درامد یوتیوبر ها شناخته می شوند.

دو مورد از معروف ترین این سایت ها عبارتند از:

  • Social Blade
  • Tube Buddy

لازم به ذکر است که Tube Buddy در واقع یک افزونه برای مرورگر است که با نصب و فعالسازی آمار کاملی از تعداد دنبال کنندگان، میزان بازدیدها و میزان افزایش یا کاهش آن ها را در کانال یوتیوب ارائه می دهد.

درآمد یوتیوب بر چه اساسی تعیین می شود؟ 

نرخ درآمد یوتیوب بر اساس یکسری پارامترها تعیین می شود. این فاکتورها شامل میزان بازدیدها، موقعیت جغرافیایی کاربران، موضوع محتوای کانال، صرف نظر کاربران از تماشای انواع تبلیغات یوتیوب، تعداد دنبال کنندگان و … است. در ادامه هر کدام از این فاکتورها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

درآمد یوتیوب به ازای بازدید

درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟ هر چقدر میزان بازدیدها بیشتر باشد پول بیشتری بابت محتوای ویدئویی به یوتیوبرها تعلق می گیرد. اگر در راه اندازی کانال یوتیوب خود تازه کار هستید قاعدتاً دنبال کننده و بازدید ویدئوهای شما کم است. در واقع درآمد هر کانال یوتیوب بر اساس تعداد بازدیدکننده ها و تعداد بازدیدها از ویدئوها است که در سطوح مختلفی مانند مبتدی، متوسط و پیشرفته طبقه بندی می شود.

کانال هایی که دارای حدود 2000 دنبال کننده باشند در ابتدای راه هستند و درآمد ناچیزی عایدشان می شود. اما در صورتی که تعداد دنبال کنندگان کانال های یوتیوب به 1 یا چند میلیون برسد، تعداد نمایش ویدئوها نیز بیشتر می شود. بنابراین هر چه تعداد بازدید ویدئوها بیشتر باشد یوتیوب در ازای آن پول بیشتری پرداخت می کند. در حال حاضر تعرفه درآمد از یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید حدود 18 دلار است.

تعیین درآمد یوتیوب بر اساس موضوع محتوای کانال

در روزهای ابتدایی کانال خود، به جای کسب درآمد از یوتیوب، سعی کنید که بر محبوبیت خود تمرکز کنید. یکی از مواردی که ممکن است با تعداد نسبتا کم مشترکین هم برای شما درآمدزایی داشته باشد، انتخاب موضوع محبوب و شرکت در بازاریابی وابسته است.

به عنوان مثال، اگر ویدئوهای شما نوع محبوبی از محصول را بررسی می کنند و شما نیز برای آن محصول به یک صفحه فروش وابسته پیوند می دهید، ممکن است از این طریق بتوانید شروع به کسب درآمد کنید.

بنابراین موضوعاتی را دنبال کنید که طرفداران بیشتری دارد؛ موضوعاتی مانند سرگرمی، بازی های ویدئویی، سفر و … از جمله موضوعاتی هستند که توجه کاربران بیشتری را به خود جلب می کنند.

تفاوت کسب درآمد به روش های CPM و CPC

اگرچه تعرفه تبلیغات CPM به ازای هر 1000 بازدید است اما بعضی از تعرفه ها پرداخت به ازای هر کلیک (CPC) است. تفاوت این دو در چیست؟

در پرداخت به شیوه CPC  تنها در صورتی می توانید به کسب درآمد بپردازید که بیننده روی تبلیغ شما کلیک کند. در نظر بگیرید که ویدئوی شما در حال پخش است و بیننده روی تبلیغی که در ویدئوی شما نمایش داده می شود، کلیک می کند. شما در ازای این کلیک می توانید از یوتیوب درآمد کسب کنید.

در تبلیغات CPM هزینه به ازای هر 1000 بازدید به یوتیوبر پرداخت می شود. البته این روش پرداخت نیز یک نکته دارد که باید به آن توجه کنید. برای اینکه تبلیغات CPM برای پرداخت مورد تأیید قرار گیرد، بیننده باید حداقل 30 ثانیه از تبلیغ را تماشا کند. به این فکر کنید که بسیاری از کاربران بدون دیدن این تبلیغات، آن ها را رد می کنند. بنابراین شانس شما برای کسب درآمد از تبلیغ کمتر می شود.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

راه های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که هر یک از آن ها نیازهای متفاوتی دارند. شرایط کلی برای کسب درآمد از یوتیوب را می توان به شرح زیر بیان کرد:

  • 18 سال یا بیشتر داشته باشید یا یک قیم قانونی در آن سن داشته باشید که بتواند پرداخت ها را انجام دهد.
  • از خط مشی های برنامه گوگل ادسنس پیروی کنید.
  • محتوایی ایجاد کنید که شامل زبان نامناسب، خشونت، مضامین بزرگسالان، تبلیغ تنباکو یا هر چیزی که ممکن است به تبلیغ کنندگان توهین کند، نباشد.
  • همچنین می توانید از طریق عضویت در کانال کسب درآمد کنید. با این کار به مشترکین اجازه می دهید برای محتوای پولی ثبت نام کنند.
  • می توانید کالاهایی را به فروش برسانید که بینندگان می توانند خریداری کنند. برای این جریان های درآمدی، باید حداقل 18 سال سن و 1000 مشترک داشته باشید.

منبع تأمین درآمد یوتیوب

منبع تامین درآمد یوتیوب

برای برخی افراد این سوال مطرح است که یوتیوب درآمد پرداختی به صاحبان کانال را چگونه تامین می کند؟ در این راستا باید بگوییم که منبع اصلی درآمد حاصل از یوتیوب، تبلیغات است. علاوه بر این می توان از طریق عضویت در یوتیوب پارتنر پریمیوم نیز به کسب درآمد پرداخت.

تسویه حساب با یوتیوب چه شرایطی دارد؟

تسویه حساب و نقد کردن درآمد یوتیوب برای ایرانیان کمی پیچیده است. متأسفانه تحریم ها مسئله بزرگی برای پرداخت یوتیوب ایجاد کرده اند. به همین دلیل کاربران ایرانی با تسویه یوتیوب مشکلاتی دارند که قابل حل است.

برای تسویه حساب با یوتیوب در ایران 3 روش وجود دارد:

  1. در روش اول بسیاری از افراد به کمک دوستان و آشنایان خود در خارج از کشور کمک می گیرند. به این صورت که شخصی که در خارج از کشور زندگی می کند کانال یوتیوب را ایجاد می کند و شما را به عنوان مدیر کانال معرفی می نماید. اینگونه وظیفه فعالیت کانال را بر عهده خواهید داشت اما نام حساب گوگل ادسنس، حساب بانکی و ایمیل ثبت نامی در کانال یوتیوب همگی باید به نام شخصی باشد که در خارج از کشور است. به همین دلیل باید به کسی اعتماد کنید که او را می شناسید و قوانین مالیاتی آن کشور باخبر باشد.
  2. در روش دوم خودتان می توانید از سرور مجازی استفاده کنید و با استفاده از حساب پی پال با یوتیوب تسویه حساب کنید. این روش دارای ریسک بالایی است زیرا برای فعال کردن سرور مجازی باید آدرس خارج از کشور را وارد کنید و تمام فرآیند مدیریت کانال را از همین طریق انجام دهید. در صورتی که یوتیوب متوجه استفاده شما از سرور مجازی شود، شما را محدود و یا جریمه می کند.
  3. در روش سوم که مطمئن تر و قابل اعتمادتر از تمامی روش ها است، می بایست پرداخت و تسویه یوتیوب را به شرکت های واسطه ارزی بسپارید این شرکت ها با داشتن تخصص در مورد قوانین یوتیوب در بحث های مالیاتی و مدیریت کانال ها، خدمات تسویه حساب از یوتیوب را به راحتی انجام می دهند بدون اینکه ریسک مسدود شدن کانال یوتیوب یا جریمه شدن آن را به دنبال داشته باشند.
خدمات یوتیوب

میزان درآمد یوتیوب در ایران چقدر است؟

بیشترین درامد یوتیوب در ایران کاملا متغیر است. کسب درآمد تا 1500 دلار در ماه هم امکان پذیر است. حتی بعضی از یوتیوبرهای ایرانی تا 30 هزار دلار در ماه می توانند کسب کنند. ایرانیان برای اولین بار از سال 2018 شروع به درآمدزایی از طریق یوتیوب کردند که از آن زمان تاکنون یوتیوبرهای معروف ایرانی توانستند درآمدهای میلیونی کسب کنند. به طوری که برخی از آن ها جزو پردرآمدترین یوتیوبرها شناخته می شوند.

در حال حاضر یوتیوب به ازای هر 1000 نمایش ویدئو حدود 1 تا 5 دلار به ایرانیان پول پرداخت می کند. طریقه محاسبه درامد یوتیوب به این صورت است که برای مثال محتوای ویدئویی شما توانسته است طی یک ماه گذشته 1358 هزار نمایش داشته باشد. این عدد را در 1.5 دلار ضرب کنید و تقسیم بر 1000 کنید. عدد به دست آمده 2000 دلار است که این به معنای درآمد ماهیانه شما برای نمایش ویدئو در یک ماه گذشته است. برای شمادرامد ماهیانه از یوتیوب چقدر است؟

آیا با بازدید و اعضای غیرواقعی در یوتیوب می توان به کسب درآمد پرداخت؟

اینکه فکر کنید با خرید بازدیدکننده یا بازدید فیک می توانید به کسب درآمد بپردازید، کاملا اشتباه است. یوتیوب با مکانیسم هوشمند خود، چه زمانی که مکانیسم کسب درآمد را برای کانال خود فعال کرده باشید و چه فعال نکرده باشید، به راحتی می تواند سابسکرایبرها و بازدیدهای فیک را تشخیص دهد.

به همین دلیل فکر کسب درآمد از طریق خرید بازدید و دنبال کننده فیک را از سرتان بیرون کنید. در عوض روی کیفیت محتوای ویدئویی و موضوعاتی که باید روی آن ها تمرکز کنید سرمایه گذاری نمایید.

علل کاهش درآمد یوتیوب

دلایل کاهش درآمد از یوتیوب

بعد از موفقیت برای شروع کسب درآمد از یوتیوب، بد نیستعوامل مؤثر بر آن را نیز بدانید. فاکتورهایی مانند تعداد بازدید، موضوع ویدئو، کشورهای بازدیدکننده و تعداد تبلیغات در ویدئو می توانند در کاهش درآمد یوتیوب تأثیر داشته باشند.

تعداد بازدید: می دانیم که یوتیوب بابت هر 1000 بازدید 1 الی 5 دلار پرداخت می کند. از همین رو درآمد شما می تواند گاهی کمتر و گاهی بیشتر باشد. زیرا نمی توان میزان دقیق آن را تخمین زد.

موضوع ویدئو: موضوع ویدئو را دست کم نگیرید. چرا که می تواند به طرز باورنکردنی روی میزان درآمد تأثیرگذار باشد.

کشورهای بازدیدکننده: این که بازدیدکننده ها از کدام کشور باشند روی درآمد کسب شده از یوتیوب تأثیر می گذارد و مدیریت آن تقریباً غیرممکن است. برای مثال شرکتی که تبلیغش را در یوتیوب ارائه می دهد مطمئناً به دنبال این است تا مردم کشورهای ثروتمند محتوای ویدئو را ببیند.

تعداد تبلیغات: با قرار دادن تبلیغات در محتوای ویدئویی می توان کسب درآمد کرد اما اگر در زمان های مختلف پخش ویدئو بیش از یک تبلیغ بگذارید، می توانید درآمدتان را تا 5 برابر نسبت به محتوایی که دارای یک تبلیغ است، افزایش دهید. البته این کار کمی ریسک دارد. ممکن است بازدیدکننده با مشاهده تعدد تبلیغات از ادامه تماشای ویدئو منصرف شود و دیگر کانال شما را دنبال نکند.

مشاهده تبلیغات توسط کاربران: موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که تبلیغات در ویدئو قابل رد شدن هستند و اگر بازدیدکننده این تبلیغات را رد کند، درآمدی برای شما نخواهد داشت.

چند پیشنهاد جذاب برای افزایش درآمد یوتیوب

آیا استراتژی های افزایش درآمد حاصل از یوتیوب را می دانید؟ برای اینکه درآمد YouTube خود را افزایش بدهید بهترین کار این است که از استراتژی های کلی کسب درآمد از یوتیوب آگاه باشید.

تبدیل شدن به یوتیوب پارتنر

با پیوستن به یوتیوب پارتنر، یوتیوبرها می توانند به ویژگی های ویژه موجود در این پلتفرم خاص دسترسی داشته باشند. اگرچه برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به عضویت در یوتیوب ندارید اما بهتر است این کار را انجام دهید. با این کار روند کسب درآمد از یوتیوب آسان تر می شود. در واقع کسانی که عضو یوتیوب پارتنر هستند نه تنها از طریق تبلیغات می توانند کسب درآمد کنند بلکه حق اشتراک پریمیوم و سایر ویژگی های خاص دیگر را نیز دارند.

یوتیوب پارتنر

فروش کالاهای خود

فروش کالا

قبل از اینکه به تولید محتوا بپردازید ایده ای برای کسب وکار خود داشته باشید. اگر شما یک کارآفرین هستید، تولید محتوای شما باید جهت ارائه یک خدمت یا یک محصول به مخاطبانتان باشد. در صورتی که چنین استراتژی بازاریابی داشته باشید، در نتیجه یک استراتژی با دوام برای کسب وکارتان انتخاب کرده اید.

محتوای تبلیغاتی

شما می توانید محتوای تبلیغاتی بگیرید. در مقایسه با اینستاگرام، یوتیوب مزیت فوق العاده ای دارد و آن این است که برای تبلیغات نیازی نیست که حتماً یک اینفلوئنسر معروف باشید. اگر تعداد بازدیدکننده خوبی در کانال خود دارید امکان دریافت پیشنهاد اسپانسرینگ توسط برندهای مختلف وجود دارد. با قبول این پیشنهادات باید تبلیغ آن ها را در ویدئوهای خود انجام دهید تا به کسب درآمد برسید.

ویدئوی تبلیغاتی

از طرفداران خود بخواهید تا مستقیم به شما پول پرداخت کنند

پرداخت مستقیم

یک روش دیگر برای افزایش درآمد حاصل از یوتیوب این است که شرایطی را فراهم کنید تا طرفداران بتوانند با استفاده از کارت اعتباری مستقیماً برای شما پولی پرداخت کنند.

سوالات متداول در مورد میزان درآمد یوتیوب

و در آخر

در این مقاله خواندید که چگونه می توان از یوتیوب کسب درآمد کرد و چه فاکتورهایی در کسب درآمد و کاهش آن می تواند تأثیرگذار باشد. شما باید در هر مرحله از تولید محتوای خود این فاکتورها را در نظر بگیرید و در عوض عواملی که موجب افزایش درآمد از یوتیوب می شوند را جایگزین کنید. هیچ محدودیت و سقفی برای میزان درآمد حاصل از یوتیوب وجود ندارد. شما می توانید با خلق محتواهای ویدئویی جذاب و با کیفیت، تعداد بازدیدکنندگان زیادی بگیرید و درآمد بیشتری کسب کنید. تنها مشکلی که ممکن است ایرانیان در کسب درآمد از یوتیوب تجربه کنند مسئله تسویه حساب است که آن هم به سادگی قابل حل است. در صورتی که یک یوتیوبر تازه کار هستید از ادامه مسیر نا امید نشوید. شما باید روی ایجاد محتوای با کیفیت تمرکز کنید تا بتوانید از یوتیوب درآمد کسب کنید.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

نظرات

  1. hi@ejtemano.ir
    اجتمانو

    ممنون از این مطلب کاربردی

ثبت نظر