ساخت کمپین گوگل ادز + آموزش مرحله به مرحله – انواع کمپین گوگل از چیست؟

ساخت کمپین گوگل ادز

ساخت کمپین گوگل ادز ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. اینکه چگونه می توان هر کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز را راه اندازی کرد و به چه نکاتی برای آن باید توجه نمود، بسیار مهم است. بنابراین اگر به دنبال یک راهنمای جامع در مورد مراحل ساخت کمپین تبلیغاتی و خرید کلیک گوگل هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شرح کاملی از مراحل ایجاد ساخت کمپین گوگل ادز و نکات مهم برای موفقیت در آن را فرا گیرید.

آموزش ساخت کمپین ادوردز
فهرست مطالب نمایش

کمپین گوگل ادز چیست؟

کمپین های گوگل ادز را می توان فرمت هایی از تبلیغات در گوگل دانست که بسته به هدف هر کسب و کار ایجاد و بهینه سازی می شود. کمپین ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید زمان اجرا و مدت زمانی که هر کمپین باید اجرا شود را مشخص کنید.

همچنین ساعات دقیق اجرای کمپین و اینکه تبلیغات شما برای چه مخاطبانی نمایش داده شود نیز قابل شخصی سازی است. مهم تر از همه بودجه ای است که شما برای کمپین تبلیغاتی خود تعیین می کنید و می توانید آن را به صورت روزانه محدود کنید. به عنوان مثال می توانید تعیین کنید که روزانه 200 هزار تومان از مجموع مبلغی که برای کمپین خود در نظر گرفته اید خرج شود؛ به محض مصرف این مبلغ؛ کمپین شما متوقف می شود.

انواع کمپین گوگل ادز چیست؟

رایج ترین کمپین های گوگل ادز چیست؟ موتورهای جستجو، نمایشی، ویدیویی، خرید و برنامه ای، همه از انواع کمپین گوگل ادز هستند که به نوعی می توانند از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی کند.

تبلیغات در جستجو (Search Ads)

تبلیغات سرچی

افراد با جستجوی کسب و کارهایی مانند شما، این نوع از کمپین های تبلیغاتی گوگل را که ملقب به سرچ ادز است در نتایج جستجوی گوگل و سایر سایت ها مانند یوتیوب خواهند دید.

با هر کمپین تبلیغات گوگل در موتورهای جستجو، می توانید از اینکه مشتریان بالقوه به برند و محصولات شما توجه کرده و در نهایت اقدام به خرید می کنند، مطمئن شوید.

تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

برای مثال La Quinta Inns & Suites با بیش از 870 هتل در سراسر ایالات متحده، مکزیک و کانادا، بحث حمل و نقل و توجه و تعامل با مسافران را در مرکز توجه خود قرار داد.

این برند از دیتاهای برنامه وفاداری مشتری خود برای هدف گذاری تبلیغات در جستجوی گوگل استفاده می کند. همچنین برای هر مسافر به صورت متفاوت در مراحل مختلف سفر و هزینه رزرو به ایجاد یک استراتژی می پرداخت.

در واقع این برند با این اقدام موجب افزایش 83 درصدی رزروها در مقایسه با سال های گذشته خود شد. جالب است بدانید اکنون 32 درصداز رزروهای پولی هتل La Quinta از طریق کمپین های تبلیغات گوگل ادز انجام می شود.

 تبلیغات نمایشی گوگل ادز(Display Ads)

تبلیغات نمایشی

کمپین های تبلیغاتی نمایشی گوگل می توانند در شبکه میلیون ها سایت و اپلیکیشن که حدودا 90 درصد مردم به آن ها دسترسی دارند، نمایش داده شوند.

این تبلیغات با محتوای مرتبط با کسب و کار شما یا علایق مشتریانتان مطابقت دارد. شما می توانید با کمپین های نمایشی گوگل به مخاطبان بیشتری با علایق خاص در سرتاسر شبکه دست بیابید.

برای مثال می دانید Trivago چیست؟ Trivago در واقع به عنوان یک پلتفرم جستجوی هتل، از کمپین های تبلیغاتی نمایشی گوگل برای تبلیغات خود استفاده کرد. در واقع این پلتفرم به مسافران سراسر جهان در یافتن هتل ها و فراهم آوردن نیازهای سفر آن ها کمک می کند.

هدف اصلی این پلتفرم، افزایش رزروها با حفظ هزینه های ثابت بود. آنچه این برند انجام می داد این بود که عناوین و توضیحاتی از لیست هتل ها را به مسافران ارائه می داد.

این برند با به کارگیری کمپین نمایشی تبلیغات گوگل ادز به ایجاد بیش از 25000 آگهی سفارشی پرداخت و آن ها را در اختیار خرید مسافران برای معاملات هتلی قرار داد. در نتیجه نرخ تبدیل Trivago در مقایسه با کمپین های نمایشی مشابه با همان هزینه های پیش پرداختی رزرو، به بیش از 36 درصد رسید.

درحال حاضر این برند از کمپین های تبلیغاتی نمایشی هوشمند در تمامی بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی استفاده می کند تا تبلیغات گوگل برای هتل ها را انجام دهد.

کمپین های تبلیغات ویدیویی گوگل (Video Ads)

تبلیغات ویدئویی

آیا می دانید که با کمپین های تبلیغات ویدیویی گوگل، می توانید به مخاطبان مناسب در مقیاس مناسب دست پیدا کنید و توجه آن ها را به برندتان جذب کنید؟

شما می توانید تبلیغات خود را در محتوای ویدیویی یوتیوب، در سراسر شبکه وب سایت های گوگل و اپ ها نمایش دهید. در مورد هزینه ها شما تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه تبلیغ گوگل هستید که کاربران تبلیغ شما را دیده باشند.

کمپین های تبلیغات ویدیویی گوگل به شما کمک می کنند داستان کسب و کار خود را تعریف کنید. این تبلیغات ویدویی مشتریان را به طرق مختلف جذب می کند،؛ برای مثال تبلیغاتی که قبل از پخش موسیقی مورد علاقه و یا در حال جستجو ممکن است در گوگل دیده باشید، جزو این کمپین ها هستند.

تبلیغات شاپینگ گوگل (Shopping Ads)

تبلیغات خرید

کمپین های تبلیغات خریدی گوگل یا Shopping در کنار نتایج جستجو و نزدیک تبلیغات متنی گوگل نمایش داده می شود.

شاید ندانید اما تبلیغات خریدی با ارائه اطلاعات جزئی از محصولات به مشتریان، حتی قبل از اینکه آن ها تبلیغ تان را انتخاب کنند، محصولاتتان را ارتقا می دهد. شما می توانید با استفاده از کمپین گوگل ادز خرید برای تبلیغ فضای کسب وکار آنلاین و محلی خود، ترافیک وب سایت یا فروشگاه محلی خود را افزایش دهید و مشتریان بالقوه خود را بیابید. با این کار شانس بیشتری برای برندینگ کسب و کار خود دارید.

کمپین های تبلیغات خریدی چه تاثیری بر کسب کار دارند؟

برای مثال Homebook یک سرویس لهستانی برای خانه و دکور باغ است. این سرویس در سال 2015 با موفقیت راه اندازی شد اما در اوایل سال 2018 با افت عملکردی مواجه شد. از همین رو تصمیم گرفت تا حجم و کیفیت ترافیک آنلاین خود را افزایش دهد.

این برند با کمک کمپین های تبلیغاتی خرید گوگل، شاهد ارتقای 73 درصدی خرید بین ماه های مارس و می 2018 بود. این عملکرد در آوریل 2018، زمانی که کمپین های خرید با 23 درصد افزایش تراکنش و 56 درصد افزایش درآمد، رشد بیشتری ایجاد کردند، به اوج خود رسید.

برای درک بهتر به سال 2017 بر می گردیم. در سال 2017، مخابرات مصرWE، برند خدماتی 4G را راه اندازی کرد. این برند دو هدف افزایش شناخت برند به عنوان یک برند جدید اپراتور تلفن همراه و جلب توجه مصرف کنندگان به کارت های اعتباری خود را در مرکز توجه قرار داد.

یکی از انواع کمپین های تبلیغات آنلاین این برند استفاده از یوتیوب برای به حداکثر رساندن دسترسی مخاطبان به برند بود. کمپین یوتیوب آن ها به مدت یک ماه در حال اجرا بود. در این مدت از انواع قالب های تبلیغاتی و تکنیک های هدف گذاری، از جمله بازاریابی مجدد، این مارکت و مخاطبان وابسته استفاده می کرد.

در آن بازه زمانی، این برند به 80 درصد از مخاطبان مورد نظرش دست یافت که این مسئله به نوعی در افزایش آگهی برندشان به آن ها کمک می کرد. جذاب تر از همه این بود که میانگین زمان تماشای تبلیغات آن ها 48 درصد بهتر از سایر انواع کمپین های گوگل ادز اجرا شده در گذشته بوده است.

کمپین های تبلیغات برنامه ای گوگل

تبلیغات موبایلی

کمپین های برنامه ای به سادگی راه اندازی می شوند. کمپین های تبلیغات برنامه ای گوگل در سراسر گوگل از جمله گوگل سرچ، یوتیوب و همچنین هزاران سایت و اپلیکیشن موبایل تبلیغاتی، اجرا می کند.

کمپین های تبلیغات برنامه ای به طور خودکار به گونه ای تنطیم می شوند تا بیشترین دانلود را داشته باشند. کافی است تنها چند خط، پیشنهاد قیمتی و برخی ویژگی های دیگر را اضافه کنید تا مشتریان شما را به راحتی پیدا کنند.

با کمپین تبلیغاتی برنامه ای گوگل، می توانید تعامل، نصب برنامه و حتی اقدامات درون برنامه ای، مانند ثبت نام در خبرنامه یا سفارش محصول را افزایش دهید.

کمپین های تبلیغاتی برنامه ای گوگل چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

برای مثال OPAP به عنوان شرکت پیشرو بازی در یونان و حامی مالی ماراتن کلاسیک آتن، اپلیکیشنی را برای ایجاد تعامل و جمع آوری کمک های مالی برای دو بیمارستان کودکان راه اندازی کرد.

OPAP سه هدف را در راس کار خود قرار داد:

  1. افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن ها
  2. کاهش هزینه نصب
  3. افزایش تعامل

این شرکت از کمپین های تبلیغات برنامه ای گوگل برای تحقق این اهداف استفاده کرد که در نتیجه این اقدام، تعداد نصب برنامه نسبت به سال قبل چهار برابر شد.

آموزش ساخت کمپین گوگل ادز در 6 مرحله

حتما می دانید که کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز یکی از بهترین گزینه های تبلیغات آنلاین است. طبق آمار، روزانه 5.6 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. پس چرا کسب و کار خود را از طریق این پلتفرم پر طرف دار به مردم معرفی نکنیم؟

شروع کار با گوگل ادز برای ساخت کمپین گوگل ادز سخت نیست اما نیاز به کمی دقت دارد. از همین رو با ما همراه باشید تا آموزش کامل گوگل ادوردز برای ساخت کمپین تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم.

توصیه می کنیم قبل از ساخت کمپین گوگل ادز ابتدا نسبت به شارژ گوگل ادز خود اقدام نمایید.

مرحله اول: ایجاد اکانت گوگل ادز

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اکانت گوگل ادز خود را ایجاد کنید. برای انجام این کار، به سایت ads.google.com بروید و روی Start now کلیک کنید.

مرحله اول ساخت کمپین گوگل ادز

صفحه ای باز می شود که باید با یک حساب Google وارد شده یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

مرحله دوم ساخت کمپین گوگل ادز

هنگامی که وارد سیستم شدید، به صفحه ای می رسید که هدف اصلی تبلیغاتی شما را می خواهد. این مرحله شروعی است برای تلاش گوگل در دست گرفتن کنترل حساب شما.

مرحله سوم ساخت کمپین گوگل ادز

در پایین صفحه پیش رو، یک پیوند بسیار کوچک با عنوان Switch to Expert Mode خواهید دید. روی آن کلیک کنید و سپس راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی را شروع نمایید.

مرحله چهارم ساخت کمپین گوگل ادز

مرحله دوم: انتخاب نوع کمپین در ساخت کمپین گوگل ادز

اهداف کمپین

اکنون که در حالت Expert Mode قرار دارید، می توانید راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی خود را با گزینه های مختلف مبتنی بر هدف شروع کنید.

گزینه های شما عبارت اند از:

  • Sales
  • Leads
  • Website Traffic
  • Product and Brand Consideration
  • Brand Awareness
  • App promotion
مرحله پنجم ساخت کمپین گوگل ادز

می توانید با انتخاب گزینه Create a campaign without a goal’s guidance یک کمپین بدون راهنمایی هدف نیز ایجاد کنید.

مرحله ششم ساخت کمپین گوگل ادز

انواع کمپین

در این مرحله باید نوع کمپین تبلیغاتی مورد نظر را انتخاب کنید. به طور کلی شش گزینه برای انتخاب دارید که به شرح زیر است:

  • Search
  • Display
  • Shopping
  • Video
  • App
  • Smart campaigns

 البته اگر به تازگی برای اولین کمپین تبلیغاتی اکانت ساخته اید، دو گزینه Shopping و Discovery برای شما در دسترس نخواهد بود.

مرحله هفتم ساخت کمپین گوگل ادز

مرحله سوم: تنظیمات ساخت کمپین گوگل ادز

تنظیمات کمپین به چند بخش تقسیم می شود: تنظیمات عمومی، هدف گیری و مخاطبان، بودجه و مزایده و افزونه های تبلیغاتی. ما در هر بخش همراه شما خواهیم بود و به شما کمک می کنیم تا مسیر درستی را برای ساخت کمپین گوگل ادز انتخاب کنید.

تنظیمات عمومی

در این بخش ابتدا نشانی سایت و نام کمپین خود را مشخص می کنید.

مرحله هشتم ساخت کمپین گوگل ادز

پس از تایید وارد صفحه ای به شکل زیر می شوید که باید انتخاب کنید تبلیغات گوگل ادوردز شما در کدام شبکه نمایش داده شود. گزینه های شما Search و Display هستند.

مرحله نهم ساخت کمپین گوگل ادز

هدف گذاری و مخاطبان در اولین کمپین تبلیغاتی

در این مرحله باید گزینه های هدف گذاری اولین کمپین تبلیغاتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات به افراد مناسب نشان داده می شود.

مکان ها

در این بخش، محل نمایش تبلیغات خود را برای کمپین تبلیغاتی مشخص می کنید. این ویژگی برای کسب و کارهای محلی بسیار مفید است. شما می توانید منطقه مورد نظرتان از جمله شهر و کشور خاصی را برای محدود کردن سهم نمایش تبلیغ خود مشخص کنید.

مرحله دهم ساخت کمپین گوگل ادز

مطمئن شوید که اماکن مشتریان ایده آل خود را می شناسید. ابتدا، مکان های جغرافیایی را انتخاب می کنید که می خواهید تبلیغات شما در آنجا نمایش داده شود.

پس از انتخاب مکان های خود، یک تنظیم بسیار مهم دیگر را فراموش نکنید. بر روی پیوند گزینه های مکان کلیک کنید تا 3 مورد زیر برایتان نمایان شود.

  1. People in or who show interest in your targeted area (افرادی که در محل شما حضور داشته یا برای حضور در آن علاقمندند.)
  2. People in or regularly in your targeted area (افرادی که در مکان های موردنظر شما هستند.)
  3. People searching for your targeted area (افرادی که به دنبال مکان های موردنظر شما هستند.)

توصیه می کنیم که گزینه شماره 2 را انتخاب کنید. علی رغم این واقعیت که این گزینه پیش فرض توصیه شده توسط گوگل نیست اما به طورکلی برای 99٪ از کمپین ها انتخاب مناسبی است. با انتخاب این گزینه مطمئن می شوید که تبلیغات شما فقط به افرادی نشان داده می شود که به طور فیزیکی در مکان های موردنظر شما حضور دارند. اما با دو گزینه دیگر، تبلیغات شما می تواند در هر نقطه از جهان نمایش داده شود.

زبان ها

در این بخش باید زبان یا زبان هایی را که مشتریانتان به آن صحبت می کنند انتخاب کنید. با اعمال این تنظیم گوگل، تبلیغات شما را محدود می کند تا فقط به افرادی که به زبان های انتخابی صحبت می کنند، نشان داده شود. فقط مطمئن شوید که نسخه تبلیغاتی شما با زبان های انتخابی مطابقت دارد و همه چیز آماده یک شروع خوب است.

مرحله یادزهم ساخت کمپین گوگل ادز
مخاطبان

شما این امکان را خواهید داشت که مخاطبان را به اولین کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید. مخاطبان را می توان در سطح مشاهده یا هدف اضافه کرد. این یک گزینه پیشرفته است و هنوز چیزی نیست که شما نیاز به بررسی آن داشته باشید، به خصوص اگر میخواهید اولین کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید.

مرحله دوازدهم ساخت کمپین گوگل ادز

بودجه مزایده اولین کمپین تبلیغاتی

بودجه

تنظیم بودجه نسبتا ساده است. در اینجا مقدار پولی که می خواهید در روز صرف کمپین شود تعیین می کنید. یک نقطه شروع خوب برای تنظیم بودجه روزانه این است که میزان سرمایه گذاری خود را در یک ماه تعیین کنید. سپس، آن مقدار را بر تعداد روزهایی که تبلیغات شما در ماه اجرا می شود، تقسیم کنید. اگر قصد دارید تبلیغات خود را هر روز اجرا نمایید، تقسیم بر 30 و اگر فقط در روزهای شنبه تا چهارشنبه تبلیغات دارید، تقسیم بر 20 کنید.

مرحله سیزدهم ساخت کمپین گوگل ادز
مزایده

بخش Bidding جایی است که استراتژی مزایده را برای کمپین خود تنظیم می کنید. Google سعی می کند با پرسیدن اینکه می خواهید روی چه نوع نتیجه ای تمرکز کنید، به شما در انتخاب یک استراتژی پیشنهادی کمک کند.

مرحله چهاردهم ساخت کمپین گوگل ادز

انتخاب های پیشنهادی پیش فرض عبارت اند از:

  • Conversions
  • Conversion value
  • Clicks
  • Impression share
مرحله پانزدهم ساخت کمپین گوگل ادز

شاید با خود بگویید می خواهم روی کانورژن در گوگل ادز تمرکز کنم. انتخاب یکی از این گزینه های پیش فرض منجر به این می شود که Google یک استراتژی پیشنهاد خودکار به شما اختصاص دهد. استراتژی های پیشنهاد خودکار به Google اجازه می دهد قیمت های پیشنهادی شما را به طور خودکار تنظیم کند. با وجود اینکه استراتژی های خودکار در برخی موارد مزایای خود را دارند اما اغلب برای اکثر تبلیغ کنندگان شروع خوبی نیست. در عوض، توصیه می کنیم استراتژی پیشنهادی را خودتان به صورت مستقیم انتخاب کنید.

برای انجام این کار، روی پیوند select a bid strategy directly کلیک کنید.

مرحله شانزدهم ساخت کمپین گوگل ادز

اکنون منویی شامل لیست استراتژی های قیمت گذاری را مشاهده خواهید کرد. در بالای لیست، بسیاری از استراتژی های خودکار پیشنهادی گوگل وجود دارد که عبارتند از:

  • هزینه به ازای هر خرید یا CPA هدف (Target CPA (Cost-Per-Acquisition))
  • بازدهی در ازای تبلیغات یا ROAS هدف (Target ROAS (Return-On-Ad-Spend))
  • به حداکثر رساندن کلیک ها (Maximize Clicks)
  • به حداکثر رساندن تبدیل (Maximize Conversions)
  • به حداکثر رساندن ارزش تبدیل (Maximize Conversion Value)
  • سهم تأثیر هدف (Target Impression Share)
مرحله هفدهم ساخت کمپین گوگل ادز

در ادامه این گزینه ها و در انتهای لیست، CPC دستی را مشاهده خواهید کرد. این گزینه ای است که باید انتخاب کنید. زیرا به شما کنترل کامل بر میزان هزینه هر کلیک برای هر کلمه کلیدی در کمپین را می دهد. البته که گوگل این انتخاب را دوست ندارد و به شما هشدار می دهد که استراتژی CPC دستی ممکن است منجر به عملکرد پایین تر شود.

مرحله هجدهم ساخت کمپین گوگل ادز

جدول زمانی تبلیغات

زمان بندی تبلیغات گوگل ادز، روزها و زمان هایی که می خواهید تبلیغات شما واجد شرایط نمایش باشد را تعیین می کند. این می تواند برای هر کسب و کار بر اساس بودجه، محصولات، خدمات و ساعات کاری متفاوت باشد. هنگامی که برنامه تبلیغات خود را تنظیم کردید، می توانید چرخش تبلیغات را موقتا روی تنظیمات پیش فرض بگذارید و به بخش بعدی بروید.

برای این بخش روی Show more settings کلیک کرده تا بخش Ad rotation برایتان نمایان شود.

مرحله نوزدهم ساخت کمپین گوگل ادز

افزونه های تبلیغاتی

آخرین بخش صفحه تنظیمات کمپین، افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز است که چند مورد از مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • افزونه های پیوند سایت (Sitelink Extensions) : با استفاده از این افزنه می توانید تا 4 پیوند اضافی را با تبلیغات خود نشان دهید. از این پیوندها می توان برای ارسال مشتریان به صفحات مختلف در وب سایت استفاده می شود.
  • افزونه های(Callout Extensions) : این پلاگین از برنامه های افزودنی Callout برای مواردی مانند مزیت های رقابتی، تخفیف ها و تبلیغات استفاده می شود.
  • برنامه های افزودنی تماس (Call Extensions) : اگر کسب و کار شما از طریق تلفن منجر به فروش می شود، افزودن برنامه افزودنی تماس، ضروری است. به ویژه اگر در ایران هستید حتما این روش را برای افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز امتحان کنید. این کار باعث می شود شماره تلفن شما همراه با تبلیغات نمایش داده شود. برای کاربران تلفن همراه این امکان فراهم می شود تا بدون پیمایش به وب سایت، مستقیما از طریق آگهی با شما تماس بگیرند.
مرحله بیستم ساخت کمپین گوگل ادز

مرحله چهارم: گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی را تنظیم کنید

قدم بعدی در راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی گوگل، ایجاد گروه های تبلیغاتی است. گروه های تبلیغاتی مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط هستند که یک یا چند آگهی را به اشتراک می گذارند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز، ابتدا با محصول یا خدمات اصلی خود شروع کنید. توصیه می کنیم در اینجا فقط یک گروه تبلیغاتی ایجاد کرده و سپس بقیه کمپین خود را با استفاده از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی Google بسازید. Keyword Planner تحقیق در مورد کلمات کلیدی و سازماندهی آنها در گروه های تبلیغاتی را برای شما آسان تر و سریع تر می کند.

مرحله بیست و یکم ساخت کمپین گوگل ادز

مرحله پنجم: ایجاد تبلیغات

اکنون که اولین کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کرده اید، باید برای آن تبلیغ بنویسید. می خواهیم در ادامه هر عنصر یک تبلیغ را مرور کنیم و بهترین روش را برای شروع آن به کار گیریم.

مرحله بیست و دوم ساخت کمپین گوگل ادز
  • URL نهایی (Final URL) : صفحه ای در وب سایت شما است که تبلیغ به آن لینک می شود. محتوای این صفحه باید با محصول یا خدمات موجود در تبلیغ شما مطابقت داشته باشد. اگر صفحه یا لندینگی در سایت خود ندارید که دقیقا با آنچه تبلیغ می کنید مطابقت داشته باشد، صفحه اصلی شما بهترین گزینه است.
  • مسیر نمایش (Display path) : بخشی از URL است که در واقع با تبلیغ شما نشان داده می شود. این مسیر نباید با URLنهایی مطابقت داشته باشد. از این فیلد استفاده کنید تا به مشتریان ایده بدهید که با کلیک روی تبلیغ شما به چه صفحه ای می رسند. استفاده از کلمه کلیدی در اینجا (محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید) می تواند مفید باشد.
  • سرفصل ها (Headlines) : گوگل به شما اجازه می دهد که حداکثر 15 عنوان را با تبلیغ خود نشان دهید. اگر می خواهید از همه عنوان ها استفاده کنید باید بدانید که تعداد کاراکترهای مجاز برای هر تیتر فقط 30 کاراکتر است. بنابراین باید برای انتقال پیام خود خلاق و مختصر باشید. سرفصل های شما باید به محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید مرتبط باشند و حداقل شامل یک کال تو اکشن (آنچه می خواهید مشتری پس از ورود به سایت انجام دهد) باشد.
  • توضیحات (Descriptions) : شما می توانید حداکثر دو توصیف 90 کاراکتری اضافه کنید که به شما این امکان را می دهد در مورد پیشنهاد و تجارت خود عمیق تر صحبت کنید.

مرحله ششم: تنظیم صورت حساب

آخرین مرحله پس از ایجاد حساب کاربری جدید و اولین کمپین تبلیغاتی، واردکردن اطلاعات صورت حساب است. این فرایند بسیار ساده است. Google به شما این امکان را می دهد که حساب خود را با کارت اعتباری یا نقدی یا یک حساب بانکی تأمین کنید.

مرحله بیست و سوم ساخت کمپین گوگل ادز

سه کمپین تخصصی گوگل کدام است؟

اگر کسب و کار شما اهداف خاصی را در صنعت خاصی یا در پایگاه مشتری مد نظر دارد، ساخت کمپین گوگل ادز تخصصی و تداوم آن می تواند به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

کمپین های محلی

کمپین های محلی به شما کمک می کنند معیارهای مهم آفلاین را پیش برانید؛ مانند فروشگاه.
اجازه دهید کمپین های تبلیغاتی گوگل نحوه نمایش تبلیغات را برای به حداکثر رساندن عملکرد آفلاین شما در موتور جستجو، مپ، نمایشی و یوتیوب بهینه کند.

کمپین های هتل

اگر کسب و کار هتل ر ا برعهده دارید و به دنبال افزایش نرخ تبدیل و در دسترس بودن هستید، گوگل هتل ادز آن چیزی است که شما نیاز دارید.
این کمپین ها قیمت هتل ها و در دسترس بودن آن ها را در موتورها ی جستجو و گوگل مپ نمایش می دهد. در نتیجه شما را به میلیون ها مسافر که در جستجوی خدماتی مانند خدمات هتلی شما هستند، قرار می دهد.

تبلیغات دیسکاوری گوگل

با کمپین های تبلیغات Discovery گوگل، می توانید از سراسر گوگل با انواع تبلیغات غنی و منحصر به فرد به مشتریانتان دست یابید. شما می توانید تنها با یک کمپین به کاربران سرتاسر فید صفحه اصلی یوتیوب، جیمیل وGoogle’s Discover Feed دسترسی پیدا کنید.

نکات مهم برای موفقیت در ساخت کمپین گوگل ادز

تصور نکنید با ایجاد اولین کمپین تبلیغاتی دیگر مسیری هموار در پیش رویتان است. در واقع هرکسی با گوگل و عملکرد آن آشنایی ساده ای هم داشته باشد، می تواند نسبت به ساخت کمپین گوگل ادز اقدام کند. اما آگاهی داشتن از برخی نکات و ترفندها موجب افزایش تاثیر کمپین ها بر کسب و کار شما و جلوگیری از شکست خوردن و نتیجه نگرفتن می شود که بسیار حائز اهمیت است. در ادامه با نکات و قوانین گوگل ادز که برای موفقیت کمپین های تبلیغاتی باید بدانید آشنا خواهید شد.

اهداف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید

آیا می دانستید که تعیین و شفاف سازی اهداف تبلیغات گامی اساسی در طراحی کمپین های تبلیغاتی است؟ بله درست است، تبلیغات ابزاری است که روی شاخص های کلیدی عملکرد سازمان یا KPI تأثیر مثبت دارد. اهداف تبلیغاتی شما می تواند متفاوت از رقبا باشد.
برای مثال اهداف تبلیغاتی شما بسته به نوع کسب و کارتان می تواند شامل ارتباط و تعامل با بازار هدف و یا اهداف مدیریتی مانند افزایش آگاهی از برند یا ساختن تداعیات مثبت از برند باشد.
جالب است که یک کمپین تبلیغاتی می تواند یک یا چند نوع از این اهداف را داشته باشد اما این اهداف در عین حال باید قابل اندازه گیری باشند. کمپین هایی که اهداف کیفی را دنبال می کنند کمپین های مبهمی اند که درک دقیقی از میزان نتیجه بخشی کمپین های تبلیغاتی را به صاحبان کسب و کار نمی دهند.

مشخص کردن بازار هدف

اگر می خواهید از اتلاف بودجه تبلیغات جلوگیری کنید باید بازار هدف را مشخص کنید. بنابراین گام دوم در جهت موفقیت کمپین های تبلیغاتی شناخت مخاطبان است. شما با مطالعه و تسلط بر اینکه برنامه بازاریابی دیجیتال چیست خود را به شناخت هر چه بیشتر مخاطبانتان مجهز می کنید تا بدانید آنها از چه گروه سنی، با چه جنسیتی و در چه گروه شغلی هستند.

توجه به چرخه عمر محصول یا خدمت

یکی از نکات مهم در موفقیت کمپین های تبلیغاتی توجه به چرخه عمر کالا یا خدمت است. آیا محصول و یا خدمت شما جدید است؟ از لحاظ استراتژی های تبلیغات، محصولی که در دوره معرفی به بازار است با محصولی که به پایان دوره عمرش نزدیک است شرایط مختلفی را طلب می کند. بنابراین توجه به این نکته به نحوه بودجه بندی و انتخاب رسانه مناسب در تدوین کمپین های تبلیغاتی ضروری است.

ارسال پیام تبلیغات به مخاطب

یکی دیگر از نکات مهم در موفقیت اولین کمپین تبلیغاتی، توجه به پیام محتوای تبلیغاتی است. قرار است چه پیامی را به مخاطبانتان انتقال دهید؟ آن ها چه برداشتی باید از پیام محتوای شما داشته باشند؟ قبل از هر چیز این سؤالات را از خود بپرسید و بعد شروع به ایجاد محتوای تبلیغی مناسب کنید.
در واقع نکاتی که باید در ایجاد محتوای پیام در نظر بگیرید ساده بودن و درعین حال خلاق بودن آن است. ذهن مخاطب با محتوای جذاب و خلاق درگیر می شود اما توجه داشته باشید که خلاقانه بودن پیام نباید اغراق آمیز باشد. چرا که ممکن است منجر به نوعی سردرگمی و تحریف پیام محتوا شود.
نکته دیگر در این زمینه این که از تعداد پیام های زیادی بپرهیزید. زیرا گاهی می توان تنها با یک پیام شیوا و رسا صدای خود را به گوش مخاطب رساند.

سؤالات متداول در مورد ساخت کمپین گوگل ادوردز

و در آخر

با انجام تمامی مراحل گفته شده در بالا می توانید به راحتی کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کرده و به شرط توجه به نکات گفته شده، شاهد موفقیت آن باشید. در نظر داشته باشید که سهل انگاری در اجرای هرکدام از موارد گفته شده ممکن است به شکست کمپین های تبلیغاتی شما منجر شود. بنابراین حتماً در ساخت کمپین گوگل ادز، اهداف برند را برای خود تعریف کنید و سپس به دنبال مخاطبینتان باشید.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

ثبت نظر