مراحل افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز | نکات مهم اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز

افزودن شماره ایرانی در گوگل ادز

افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز چگونه انجام می گیرد؟ امکان درج شماره تماس در تبلیغات گوگل ادز امکان کاربردی است که به دلیل تحریم های موجود، برای کاربران ایرانی فعال نیست. یعنی اگر شما بخواهید حین خرید کلیک گوگل و فعالسازی کمپین تبلیغاتی، در قسمت تنظیمات مربوط به تلفن تماس، شماره ایرانی خود را درج کنید، پیش شماره ایران را پیدا نخواهید کرد. اما چه راهی برای حل این محدودیت وجود دارد؟ آیا کاربران ایرانی هرگز نمی توانند شماره تماس خود را به تبلیغات گوگل ادز اضافه کنند؟

افزونه تماس گوگل ادز چیست؟

افزونه تماس گوگل ادز در واقع ابزاری است برای درج شماره تلفن در کمپین های تبلیغاتی گوگل. این افزونه به شما این امکان را می دهد که لینک مستقیمی برای تماس کاربران در تبلیغات خود درج کنید. لینک مذکور تنها در دستگاه های هوشمندی که امکان برقراری تماس در آن ها وجود دارد، نمایش داده می شود. اما چگونه می توان شماره های ایرانی را نیز در این افزونه ثبت کرد؟

نحوه افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز

اضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز

در حالت معمول از افزونه call برای افزودن شماره تلفن ایران برای تبلیغات در گوگل استفاده می شود اما همانطور که گفتیم در ایران این امکان وجود ندارد. اما آیا روش جایگزینی برای افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز وجود دارد یا خیر؟

دو روش برای افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز وجود دارد:

  • گوگل ادز ادیتور
  • درج اسکریپت

در ادامه به نحوه افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز با گوگل ادز ادیتور و اسکریپت می پردازیم.

افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز با گوگل ادز ادیتور (Google Ads Editor)

گوگل ادز ادیتور ابزاری برای مدیریت کمپین های گوگل ادز است. نحوه کار گوگل ادز ادیتور به این صورت است که می توانید اطلاعات اکانت یا اکانت های خود را از طریق آن دانلود کرده، تغییرات لازم را به صورت آفلاین روی اکانت ها اعمال کنید و در نهایت تغییرات را در گوگل ادز خود آپلود نمایید. این تغییرات می تواند مربوط به درج شماره تلفن، کمپین ها، تبلیغات، افزونه های تبلیغاتی گوگل، کلمات کلیدی و … باشد.

اما برای افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز با گوگل ادز ادیتور چه باید کرد؟ برای این کار شما باید به اکانتی دسترسی داشته باشید که شماره تلفن ایران در آن ثبت شده باشد. در این اکانت از قسمت shared library، شماره تلفن ثبت شده برای ایران را کپی کنید و در shared library اکانتی که می خواهید شماره تماس ایرانی به آن اضافه شود، paste کنید.

پس از این کار می توانید به بخش ads & extensions در گوگل ادز بروید و شماره تماس جدیدی که به اکانت خود اضافه کرده اید را به کمپین تبلیغات آنلاین در گوگل یا ادگروپ ها اضافه نمایید.

افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز با اسکریپت

اسکریپت ها قطعه کدهایی هستند که برای انجام برخی اقدامات مورد استفاده قرار می گیرند. اسکریپت گوگل ادز که برای افزودن شماره تلفن ایران استفاده می شود به شکل زیر است:

function main() {

// Create a phone number builder.

var phoneNumberBuilder = AdWordsApp.extensions().newPhoneNumberBuilder();

// Create a phone number operation.

var phoneNumberOperation = phoneNumberBuilder

.withCountry(“IR”) // required

.withPhoneNumber(“021…..”) // required

.withMobilePreferred(true) // optional

.build();

// Optional: examine the outcome. The call to isSuccessful()

// will block until the operation completes.

if (phoneNumberOperation.isSuccessful()) {

// Get the result.

var phoneNumber = phoneNumberOperation.getResult();

} else {

// Handle the errors.

var errors = phoneNumberOperation.getErrors();

}

}

در کد اسکریپت بالا برای افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز لازم است شماره مورد نظرتان را در خط پنجم درج کنید. (توجه داشته باشید که علامت ir در خط چهارم نشان دهنده کد ایران است.)

برای ثبت تغییرات کافی است اسکریپت فوق را ذخیره و اجرا نمایید. شماره تلفن ایران به صورت خودکار در قسمت shared library اکانت شما ثبت خواهد شد.

برای درج شماره به کمپین یا ادگروپ ها لازم است وارد بخش ads & extensions شوید و شماره ایران را ثبت نمایید.

چه کسب و کارهایی بهتر است در تبلیغات خود از شماره تماس استفاده کنند؟

اضافه کردن شماره تلفن ایران در گوگل ادز برای کسب و کارها

به طور کلی امکان افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز برای تمامی کسب و کارها می تواند مفید باشد اما مهم، هدف کسب و کارها از تبلیغات گوگل است. هر کسب و کاری که هدفش از تبلیغات گوگل ادز افزایش ورود کاربران به وبسایت و افزایش کلیک گوگل باشد، افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز برایش مناسب نخواهد بود. زیرا احتمال تماس کاربر بدون ورود به وبسایت به محض مشاهده تبلیغ، وجود دارد.

شاید بهترین کسب و کاری که افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز برایش کارآمد باشد را بتوان شرکت های خدماتی دانست که هدفشان اغلب، افزایش مشتری و تماس ها است.

افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد. زیرا این کار علیرغم افزایش تماس ها، کلیک روی تبلیغ را کاهش می دهد. اگر نسبت کلیک روی تبلیغات به میزان نمایش آن ها کم باشد، کوالیتی اسکور (Quality Score) کاهش می یابد.

کوئالیتی اسکور چیست؟ کوئالیتی اسکور یا امتیاز کیفیت برای سنجش کیفیت تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی تعیین می شود که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

هرچه کوالیتی اسکور کمتر باشد، هزینه تبلیغات گوگل ادز بیشتر شده و فعالیت تبلیغاتی بیشتری برای مقابله با رقبا مورد نیاز است.

مراحل اضافه کردن شماره تماس در گوگل ادز

برای افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز باید مراحلی را طی کرد که به شرح زیر می باشد:

ابتدا وارد اکانت گوگل ادز شوید و از منو روی گزینه tools & settings کلیک کنید.

مرحله 1 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

در قسمت BULK ACTIONs از منوی بازشده، گزینه Scripts را انتخاب کنید.

مرحله 2 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

در صفحه بازشده علامت “+” و new script را انتخاب کنید.

مرحله 3 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

در این مرحله وارد صفحه ای می شوید که دارای گزینه Authorize است؛ روی آن کلیک کنید. برای اینکه بتوانید اسکریپت افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز را به اکانت خود اضافه کنید باید اجازه دسترسی به اسکریپت داده شود که با کلیک روی این گزینه شما می توانید اکانت گوگل ادز خود را انتخاب و تایید نمایید.

مرحله 4 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

ایمیل مورد نظر که با آن اسکریپت را می سازید، انتخاب کنید.

مرحله 5 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

روی گزینه Allow کلیک نمایید. (بعد از کلیک روی این گزینه، معمولا پنجره مربوطه بسته خواهد شد اما گاهی ممکن است صفحه به طور کامل لود نشود. در چنین شرایطی پنجره باز شده را ببندید.)

مرحله 6 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

پس از درج کد اسکریپت، می توانید با انتخاب گزینه preview پیش نمایش کد اسکریپت خود را مشاهده نمایید.

مرحله 7 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

در انتهای پیش نمایش پیغامی با وضعیت successful برای شما نمایان خواهد شد که نشان دهنده درج موفقیت آمیز کد اسکریپت می باشد.

مرحله 8 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

در نهایت، با کلیک بر روی گزینه run شماره ایرانی مورد نظر در اکستنشن ها ثبت می شود.

مرحله 9 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

به بخش کمپین ها بروید و از منوی سمت چپ، روی گزینه Ads & assets کلیک کرده، سپس از قسمت Assets گزینه call را انتخاب نمایید.

مرحله 10 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

در این مرحله بر روی use existing کلیک کرده و با علامت زدن شماره دلخواه، تغییرات را ذخیره نمایید.

مرحله 11 درج شماره تلفن ایرانی در گوگل ادز

با انجام مراحل فوق، افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز با موفقیت انجام شده و پس از تایید گوگل، در تبلیغات نمایش داده خواهد شد.

نکات مهم افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز

برای افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز نیاز است به چند نکته توجه کنید:

  • تنها زمانی اقدام به افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز نمایید که نیاز به آن دارید. در غیر این صورت توصیه نمی شود.
  • اطلاعات مربوط به افزونه تماس در گوگل ادز، در تمامی دفعات نمایش تبلیغ نشان داده نمی شود. از همین رو می توان با مراجعه به بخش advanced bid adj مقدار bid adjustment را افزایش داد تا تعداد دفعات نمایش شماره همراه با تبلیغ نیز افزایش پیدا کند.
  • به هیچ عنوان شماره تماس را در متن تبلیغاتی گوگل ادز یا اکستنشن های دیگر قرار ندهید. زیرا باعث کاهش CTR، افت نمایش تبلیغ، ریزش کلیک و کاهش امتیاز کیفیت می شود.

سوالات متداول در مورد افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز

و در آخر

در این نوشتار سعی کردیم نحوه افزودن شماره تلفن ایران به گوگل ادز را مرحله به مرحله توضیح دهیم. اما همانطور که گفتیم این اقدام، شاید مزایایی داشته باشد اما معایبی هم دارد که لازم است پیش از تصمیم برای درج شماره در تبلیغات گوگل ادز، کمی بیشتر فکر کنید.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

ثبت نظر