15 تکنیک مهم افزایش کلیک گوگل چیست| ترفندهای افزایش کلیکی سایت 2024

افزایش CTR در تبلیغات گوگل ادز

به نظر شما افزایش کلیک گوگل ادز و دیده شدن سایت در گوگل چه اهمیتی برای یک کسب و کار دارد؟ گاهی اوقات، بازاریابی مانند تیری در تاریکی است. شما ایمیل می فرستید، پست هایی در وبلاگ ایجاد می کنید، کمپین های تبلیغاتی راه اندازی می کنید، داده ها را بررسی می کنید و … . شاید بدانید چند نفر کمپین های تبلیغاتی شما را دیدند اما آیا واقعاً به آن علاقه یا نیاز داشته اند؟

بهبود نرخ کلیک
بالا بردن نرخ کلیک

CTR چیست؟

نرخ کلیک که اغلب به عنوان CTR از آن یاد می شود، نسبت کلیک افراد روی یک لینک خاص به تعداد کل افرادی است که صفحه، ایمیل، پست وبلاگ یا تبلیغات سایت در گوگل را مشاهده می کنند. به عبارت دیگر، نرخ کلیک به شما می گوید که چند نفر با محتوای شما درگیر شده اند.

خوشبختانه، نرخ کلیک کمک می کند تا تصویر بهتری از وضعیت کسب و کارتان داشته باشید. افزایش CTR، یکی از مهم ترین معیارها در تبلیغات است. این گزینه یکی از اجزای کلیدی در تعیین امتیاز کیفی (Quality Score) محسوب می شود.

این نسبت نشان می دهد که مشتریان شما چقدر برای بازدید از صفحه فرود علاقه داشته اند. همانطور که می بینید این نرخ از اهمیت زیادی برخوردار است.

روش های افزایش کلیک گوگل و دیده شدن سایت در گوگل

از جمله روش های افزایش ورودی سایت یا همان افزایش بازدید در گوگل عبارتند از:

  • سئو و بهینه سازی سایت
  • گوگل ادز
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • افیلیت مارکتینگ
  • تبیلغات بنری

سئو و بهینه سازی سایت

بدون شک یکی از راه های افزایش کلیک گوگل سایت و افزایش ورودی های وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجوی گوگل است؛ اما همانطور که می دانید سئو وب سایت نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد.

شاید سئو و بهینه سازی سایت برای وب سایت های نوپا و همچنین کسب و کارهایی که رقبای سرسختی دارند کار دشواری باشد. البته جای هیچ نگرانی نیست با روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم هم می توانید شاهد افزایش کلیک گوگل باشید و هم قدمی بزرگ در بهینه سازی وب سایت خود بردارید. 

در صورتی که یک وب سایت نوپا دارید، برای افزایش کلیک گوگل و سئو وب سایتتان به شما توصیه می کنیم که به کمک ابزارهای سئو و ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی به دنبال کیوردهای مرتبط با کسب و کار خود باشید.

در ابتدای کار، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که حجم جستجوی کمتر از ده هزار در ماه دارند. پس از گذشت چند ماه می توانید به مرور به سراغ کلمات کلیدی بروید که حجم جستجوی بیشتری در ماه دارند. 

گوگل ادز

همانطور که گفتیم برای وب سایت های نوپا و کسب و کارهایی که رقبای زیادی دارند فتح لینک های اول گوگل و همچنین افزایش کلیک گوگل، کار پرچالشی است که حداقل نیاز به 6 ماه زمان دارد. البته این مدت زمان تنها برای وقتی است که رقبای شما شب و روز مشغول کار و هزینه روی وب سایت خودشان نباشند! 

پس اگر می خواهید که در این رقابت پیروز شوید یا باید بیشتر از رقبا هزینه کنید و یا اینکه به طور مستقیم به خود گوگل پول بدهید تا شما را در لینک های اولیه گوگل نمایش دهد. 

در صورتی که شما درخواست تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز را داشته باشید باید در ازای کلمات کلیدی مشخص، هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید تا وب سایت شما را در صدر نتایج گوگل نمایش دهد. البته تنها در صورتی گوگل از حساب شما هزینه کسر می کند که کلیک سایت یا نصب اپلیکیشن انجام شده باشد؛ بنابراین هزینه تبلیغات گوگل تنها در ازای افزایش ورودی از گوگل هزینه پرداخت می شود، نه برای نمایش تبلیغات.

سیستم تبلیغات کلیکی گوگل بسیار قوی و دقیق است. به این صورت که می تواند شما را به مخاطبان هدف بر اساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی و …. نمایش دهد. 

علاوه بر افزایش بازدید گوگل و افزایش خرید محصولات یا خدمات، بهبود برندینگ با تبلیغات گوگل نیز امکانپذیر است. به این صورت که وقتی کاربر شما دائما در نتایج جستجوی گوگل اسم شما را ببیند طبیعتا بعد از مدتی برند شما در ذهن کاربر ثبت می شود. 

تبلیغات کلیکی  CPC

یکی از روش های رایج افزایش کلیک گوگا و بازدید در گوگل، تبلیغات کلیکی CPC است. یعنی شما تنها در ازای کلیک سایت و ورود کاربران به وب سایت باید هزینه پرداخت کنید. 

تبلیغات کلیکی انواع بسیار مختلفی دارد که یکی از بهترین روش های تبلیغات کلیکی همان گوگل ادز است که قبلا راجع به آن صحبت کردیم. 

ایمیل مارکتینگ

یکی از ابزارهای قدرتمند برای افزایش بازدید گوگل، ایمیل مارکتینگ است. در صورتی که دقت لازم برای راه اندازی کمپین را داشته باشید، می توانید تعداد ورودی های وب سایت خود را افزایش دهید. البته باید به این توجه داشته باشید که ایمیل اسپم ارسال نکنید. همچنین تنها برای کاربرانی ایمیل ارسال کنید که با تمایل خود آدرس ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند و دوست دارند که در جریان خبرها و محصولات یا خدمات جدید قرار گیرند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در کنار روش های گفته شده، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز در افزایش کلیک گوگل برای وب سایت نیز تاثیر بسزایی دارند. البته هر شبکه اجتماعی کاربران خاص خود را دارد و باید طبق سیاست های آن شبکه تبلیغ کنید.

برای مثال در توییتر می توانید از جملات سریع و وسوسه برانگیز برای تبلیغ استفاده کنید. با تبلیغ در یوتیوب علاوه بر افزایش ورودی وب سایت می توانید به کسب درآمد دلاری نیز بپردازید و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، پینترست و … .

افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روش های رایج بازاریابی است که تا چندین سال گذشته در فضای آفلاین انجام می شد اما امروزه در فضای آنلاین نیز به شکل گسترده تری از این روش استفاده می شود. 

در این روش تبلیغات، یک واسط، لینک وب سایت یا صفحه مورد نظر شما را نشر می دهد و در ازای تحقق اهداف مشخص شده، هزینه ای از شما دریافت می کند.

آمازون اولین وب سایتی بود که در سال 1996 افیلیت مارکتینگ را راه اندازی کرد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری هم یک روش مناسب برای افزایش ورودی از گوگل است. شما میتوانید این نوع از تبلیغات را برای مدت زمان مشخصی در وب سایت های معتبر و پربازدید قرار دهید. بازدیدکنندگان در صورت تمایل می توانند با کلیک روی بنر، وارد وب سایت شما شوند. البته نسبت هزینه به بازدید و نرخ تبدیل تقریبا بالا است و در صورتی که تبلیغات بودجه شما محدود است این روش را به شما توصیه نمی کنیم. 

نحوه محاسبه CTR چگونه است؟

فرمول ctr

درحالی که CTR بسته به کانال، رسانه و محتوا متفاوت خواهد بود، فرمول نرخ کلیک همیشه ثابت می ماند:

CTR = (تعداد کل کلیک های دریافتی محتوای شما ÷ تعداد کل نمایش ها) × 100

به هر حال، قبل از محاسبه، باید دو نکته را در نظر داشته باشید:

تعداد کلیک های واقعی

دو نوع از مجموعه کلیک ها وجود دارد که می توانید، دریافت کنید:

  • تعداد کلیک های یک فرد که به عنوان کلیک های منحصر به فرد شناخته می شود.
  • تعداد کلی کلیک ها

قبل از محاسبه نرخ کلیک، باید نوع کلیک های مورد استفاده را مشخص کنید.

ایمیل های برگشتی

هنگام محاسبه CTR برای ایمیل، حتماً بازخوردهای ایمیل را در نظر بگیرید. با هر ایمیلی که ارسال می کنید، تعدادی از آن ها با موفقیت به صندوق ورودی تحویل داده نمی شوند.

برای به دست آوردن نرخ تبدیل دقیق، مطمئن شوید که قبل از محاسبه، تعداد ایمیل هایی که بازتاب می کنند، از تعداد کل ایمیل های ارسالی کم کنید تا تعداد کل نمایش های دقیق را بتوانید محاسبه نمایید.

هنگامی که استراتژی خود را برای شمارش تعداد کلیک ها تعیین کردید و تعداد کل نمایش ها را به دست آوردید، می توانید اعداد خود را در معادله زیر قرار دهید:

CTR = (تعداد کلیک / برداشت) × 100

عدد نهایی درصد کلیک هایی است که ایجاد می کنید و به عنوان نرخ تبدیل شما نیز شناخته می شود.

هنگام محاسبه CTR، در نظر داشته باشید که نرخ کلیک کم، طبیعی است. نرخ کلیک معمولی ممکن است تک رقمی باشد. بنابراین اگر فکر می کنید که نرخ شما خیلی پایین است، نگران نباشید.

جدیدترین ترفندهای افزایش نرخ کلیک گوگل

CTR و گوگل ادز

در کنار روش های افزایش ورودی از گوگل باید با ترفندهای افزایش نرخ کلیک گوگل نیز آشنا باشید که عبارتند از:

عنوان جذاب

یکی از ترفندهای بسیار مهم در افزایش کلیک گوگل داشتن عنوان جذاب است. شما با رعایت چند تکنیک ساده می توانید عنوان جذاب داشته باشید که عبارتند از:

  • استفاده از اعداد طلایی در عنوان مثل 5-10-15-20 و ….
  • استفاده از کلمات انگیزشی و محرک مثل بهترین، فوق العاده، جالب، شگفت انگیز، آخرین و … در عنوان می تواند برای خواننده جالب باشد و احتمال افزایش کلیک سایت شما را بالا ببرد. 
  • در عنوان خود حتما کلمه کلیدی را جای دهید. 

همانطور که هنگام خرید کتاب ما توجه زیادی به اسم کتاب و جلد آن داریم. کاربر نیز حین جستجوی کلمه کلیدی مد نظر خود بلاگی را انتخاب می کند که عنوان جذابی داشته باشد و احساس کند نیازهای وی را نیز برطرف می کند. به عبارتی باید عنوان را با در نظر داشتن نیت کاربر از جستجو انتخاب کنید.

برای مثال اگر کلمه کلیدی شما “افزایش نرخ کلیک گوگل” است با توضیحاتی که دادیم بهترین عنوان برای آن می تواند “5 روش افزایش نرخ کلیک گوگل که باید بدانید!” باشد. با انتخاب این عنوان شما هم عدد طلایی را استفاده کرده اید هم حس از دست دادن را در خواننده ایجاد کرده اید که احتمال کلیک سایت را افزایش می دهد. 

آپدیت محتوا

تصور برخی از افراد این است که اگر تنها یک بار تولید محتوا انجام دهند برای افزایش ورودی از گوگل کفایت می کند؛ در حالی که این تصور کاملا اشتباه است! 

گوگل به آن دسته از وب سایت هایی اهمیت می دهد که در کنار تولید محتوا به آپدیت محتواهای قدیمی خود هم توجه می کند. یکی از بهترین روش ها و آسان ترین روش ها برای افزایش کلیک گوگل از بخش بلاگ این است که به مقالات قدیمی سر بزنیم و طبق نیاز کاربران، تغییراتی را در محتوا ایجاد کنیم.

برای مثال می توانید در آپدیت های مختلف توضیحات بیشتر به محتوا اضافه کنید، سوالات متداول اضافه کنید، عکس بیشتری بگذارید، محتوای ویدئویی اضافه کنید و … . در صورتی که آپدیت محتوا به صورت اصولی انجام گیرد، شاهد روند صعودی چشمگیری در بخش بلاگ ها و البته وب سایت خواهید بود. 

پخش لینک

با لینک سازی داخلی و پخش لینک، می توانید از بلاگ هایی که رتبه بیشتری دارند برای بلاگ های با رتبه یا ورودی کمتر افزایش بازدید گوگل بگیرید. البته در لینک سازی داخلی باید توجه داشته باشید که میزان لینک دهی ها در یک پاراگراف نباید بیش از حد زیاد باشد. لینک ها باید در قسمت های مختلف بلاگ پراکنده باشند نه اینکه در بخش خاصی از بلاگ انباشته شوند.  

بررسی رقبا

اگر از رقبای خود غافل شوید قطعا در مدت زمان کوتاهی از قافله عقب می مانید و میزان ورودی های وب سایت شما روز به روز کاسته خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال افزایش بازدید گوگل هستید همیشه باید رقبایتان را تحت نظر داشته باشید. 

برای مثال باید همواره رقبایی که در صدر نتایج گوگل هستند را بررسی کنید تا ببینید برگ برنده آنها چه بوده که شما نداشته اید. رقبای خود را از همه لحاظ اعم از کلمات کلیدی اصلی و فرعی، تصاویر، محتوای ویدیویی و …. بررسی کنید تا بدانید شما در کدام یک از فیلدها ضعیف تر عمل کرده اید و آن را تقویت کنید.

با بررسی رقبا می توانید نقاط ضعف آنها را هم بدانید. برای مثال ممکن است رقیب شما از سوالات متداول استفاده نکرده باشد، عنوان جذابی انتخاب نکرده باشد و … در حالی که شما در این مرحله جلوتر از آنها هستید و تنها با برطرف کردن نقاط ضعف خود می توانید از رقبای خود جلو بزنید.  

ویدیو

در چندین سال گذشته شاهد ترجیح محتواهای ویدیویی به محتواهای متنی از سوی کاربران بوده ایم. اگر می خواهید که در این قافله از رقبای خود عقب نمانید و افزایش بازدید در گوگل داشته باشید از تولید ویدیوهایی آموزشی غافل نشوید و آن ویدیوها را در وبلاگ مربوطه و شبکه های اجتماعی مختلف قرار دهید. 

پادکست

امروزه اکثر کاربران گوش دادن به فایل های صوتی و پادکست را حتی به مشاهده ویدیو هم ترجیح می دهند. زیرا اولا پادکست ها حجم کمتری به نسبت ویدیوها دارند و همچنین پخش پادکست ها از ویدیوها بسیار راحت تر است. البته که این تکنیک برای شما هم به صرفه است چرا که بدون نیاز به تجهیزات خاصی و تنها با یک گوشی هوشمند می توانید فایل صوتی تولید کنید و در وب سایت خود منتشر کنید.

تولید پادکست و قرار دادن این فایل های صوتی در وب سایت موجب بهبود سئو وب سایت نیز می شود. بنابراین این فرصت را برای افزایش ورودی از گوگل و افزایش کلیک سایت از دست ندهید.

تایتل و متا دیسکریپشن 

حتی اگر در لینک اول گوگل هم باشید اما تایتل و متا دیسکریپشن (توضیحات متا) جذابی نداشته باشید به احتمال زیاد بازنده این مسیر خواهید بود و در طولانی مدت به هدف موردنظر نخواهید رسید. تنها انتخاب یک تایتل و متا دیسکریپشن مناسب است که از میان صدها یا هزاران نتیجه کاربر را به کلیک روی وب سایت شما ترغیب می کند؛ بنابراین در انتخاب عنوان مناسب برای تایتل و توضیحات درست در متا دیسکریپشن وسواس و دقت لازم را داشته باشید.  

بک لینک

یکی از بخش های مهم سئو وب سایت ایجاد بک لینک است که باعث افزایش کلیک سایت می شود. وقتی که یک سایت یا چندین سایت دیگر هم درباره شما صحبت کرده و به وب سایت شما لینک می دهند در واقع این پیام به گوگل ارسال می شود که سایت شما یک سایت معتبر است. از همین رو احتمال نمایش سایت با کلمات کلیدی مرتبط در صفحات اول گوگل و به تبع افزایش ورودی از گوگل افزایش می یابد.  

سوالات متداول

در بلاگ های خود سعی کنید از اسکیماهای کاربردی و مناسب مانند سوالات متداول (FAQ)، امتیاز بندی سایت (Rating)  و … استفاده کنید. زیرا این بخش ها تماما در نتایج گوگل نمایش داده می شوند و احتمال افزایش کلیک سایت توسط کاربر را افزایش می دهد. 

توجه داشته باشید که خرید کلیک گوگل اگر به درستی انجام شود تا حد زیادی موجب افزایش نرخ کلیک گوگل می شود و کسب و کار شما را به وضوح رونق می بخشد.

بهترین نرخ کلیک در گوگل ادز

نرخ کلیک خوب برای تبلیغات گوگل چیست؟ این به صنعت، نوع کسب وکار، اهداف و عوامل دیگر بستگی دارد. اما برای شروع، می توانید از ابزارهای رایگان استفاده کنید تا ببینید آیا نرخ کلیک در Google Ads فعلی شما از میانگین صنعت شما بالاتر است یا کمتر.

بدیهی است که این برای همه یکسان نیست. میانگین CTR به عواملی مانند صنعت و کلمات کلیدی شما و میزان رقابت آن ها بستگی دارد. با این وجود، داشتن چند دستورالعمل کلی برای شروع کمپین تبلیغاتی گوگل بسیار مفید است.

بر اساس داده ها، میانگین CTR در همه صنایع به صورت حدودی بدین شرح است:

1.91٪ در شبکه جستجو و 0.35٪ در شبکه نمایش

نمودار زیر تغییرات میانگین نرخ تبدیل را برای 20 صنعت مختلف نشان می دهد.

نرخ کلیک گوگل ادوردز

آیا افزایش یا کاهش CTR در گوگل ادز روی سئو سایت تأثیر دارد؟

اگر صدها هزار نفر نتیجه جستجوی شما را ببینند اما هیچ کس روی آن کلیک نکند، این تلاش بیهوده است. به طور مشابه، سرمایه گذاری در بهینه سازی CTR می تواند مقدار زیادی بازگشت سرمایه را به تلاش های کلی سئوی شما بیاورد؛ حتی اگر شما رتبه اول گوگل را داشته باشید و افراد کمی روی آن کلیک کنند، بهینه نشده اید. بنابراین در ابتدایی ترین مفهوم، بهبود نرخ کلیک بخشی از بهینه سازی موتورهای جستجو است.

یک CTR خوب برای تبلیغات گوگل، بهتر از میانگین است. بنابراین باید به دنبال شکست دادن این معیارهای CTR باشید. ما متوجه شده ایم که نرخ کلیک بالا نه تنها منجر به امتیازهای کیفیت بالا می شود، بلکه با نرخ تبدیل بالاتر نیز مرتبط است.

سوالات متداول در مورد CTR و نحوه افزایش آن

و در آخر…

اکنون که متوجه شدید نرخ کلیک یا CTR چیست، چگونه آن را اندازه گیری کنید و چرا برای کسب وکارها مهم است، باید در تحلیل کمپین های بعدی به این معیار توجه بیشتری داشته باشید. تجزیه و تحلیل بخش مهمی در هر کمپینی است که همیشه مهم بوده است. برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب توجه داشته باشید که همواره بهترین شیوه ها را در خط مقدم ذهن خود نگه دارید.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

ثبت نظر