تبلیغات محتوایی – پنج نکته مهم در تبلیغات محتوایی 2024

تبلیغات محتوایی

هر کسب‌وکاری برای کسب نتایج مورد نظر و موفقیت در فضای آنلاین باید برخی از اصول و قواعد را رعایت کند که داشتن یک استراتژی مناسب برای تبلیغات محتوایی از جمله این موارد است.

ما در این محتوا ضمن پاسخ به این سوال که تبلیغات محتوایی چیست، انواع استراتژی‌های کاربردی برای این نوع تبلیغات در فضای آنلاین را بیان خواهیم کرد، در مورد تفاوت تبلیغات محتوایی با بازاریابی محتوا توضیحاتی ارائه می‌کنیم و در پایان هم به راهکارهای این نوع تبلیغات در پلتفرم خرید کلیک گوگل آسان ادز خواهیم پرداخت.

 تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی یک استراتژی برای جذب مخاطبان و ارتقای برند است که بر روی ارائه محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطبین تمرکز دارد؛ در این راهبرد کاربردی، محتوایی متنوع و مفید برای مخاطبان ارائه می‌شود تا ارتباط موثری با آن‌ها برقرار شود و فرد را به سمت انجام اقدام مورد نظر هدایت کند مثلا وی را ترغیب به خرید یک محصول مشخص کند.

در این نوع تبلیغات معمولاً از رسانه‌های مختلفی مثل وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای ارائه محتوا استفاده می‌شود تا محتوا در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبین قرار بگیرد و تعداد بیشتری از افراد جذب آن شوند.

انواع استراتژی تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی

برای موفقیت تبلیغات محتوایی استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلف بسیار موثر است که در ادامه این بخش، برخی از کاربردی‌ترین استراتژی‌ها برای افزایش اثرگذاری و موفقیت این نوع تبلیغات را بیان خواهیم کرد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین است که در آن به ازای هر بار کلیک کاربران روی یک لینک مشخص، هزینه‌ای پرداخت می‌شود، تبلیغات کلیکی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که برخی از پرکاربردترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات کلیکی انتشار یک بنر تبلیغاتی در سایت‌های پربازدید است که به ازای هر بار کلیک کاربران بر روی لینک، هزینه‌ای پرداخت می‌شود

تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ یکی دیگر از استراتژی‌های مهم در تبلیغات کلیکی است که در آن کاربری که یک بار تا مرحله خرید یا اقدام پیش رفته و در مراحل آخر منصرف شده مجددا مورد هدف قرار می‌گیرند، در این روش با ارائه پیشنهادی ویژه مثل دادن تخفیف مناسب می‌توان مخاطب را برای انجام اقدام مورد نظر تشویق کرد.

 شارژ اکانت گوگل ادز

گوگل به عنوان پرطرفدارترین موتور جستجو بستری مناسبی برای تبلیغات و جذب مخاطبین هدف به شمار می‌آید که با استفاده از آن می‌توان ترافیکی با کیفیتی را جذب سایت کرد.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات در فضای آنلاین است که در آن محتوای تبلیغاتی برای کلمات کلیدی مشخصی در صفحه نتایج گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود. یعنی وقتی کاربران کلمه کلیدی خاصی را در این موتور جستجو، سرچ می‌کنند تبلیغات مرتبط با آن کلمه به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

 در تبلیغات گوگل ادوردز به ازای هر بار کلیک کاربران روی لینک مورد نظر، هزینه‌ای به گوگل پرداخت می‌شود درحال حاضر استفاده از این روش در ایران با توجه به وجود تحریم‌ها چالش‌های متعددی دارد اما پلتفرم آسان ادوردزبه عنوان پارتنر رسمی گوگل این چالش‌ها را ازمیان برداشته است و تبلیغ کنندگان میتوانند درخواست‌های تبلیغات در گوگل خود را ثبت سفارش کنند.

تبلیغات سوشال مدیا

امروزه با گسترش نفوذ سوشال مدیا بسیاری از مردم، زمان زیادی را در این شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند که همین موضوع یک فرصت بسیار مناسب برای تبلیغات در این بستر را فراهم کرده است.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از روش‌های رایج تبلیغات است که در آن محتوای تبلیغاتی توسط یک بلاگر یا اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و به ازای آن هزینه‌ای به آن فرد پرداخت می‌شود.

نکته ای که در استفاده از این راهبرد وجود دارد انتخاب یک صفحه یا بلاگر مرتبط با محصول برای تبلیغ آن است به عنوان مثال اگر به دنبال تبلیغ یک محصول آرایشی برای خانم‌ها هستید انتشار محتوای تبلیغاتی توسط یک بلاگر زیبایی خانم بسیار موثرتر خواهد بود.تبلیغات سوشال مدیا.

تبلیغات موبایلی

با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آن‌ها، تبلیغات در این نوع برنامه‌ها هم بسیار رواج پیدا کرده است، این نوع تبلیغات به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد که برخی از پرکاربردترین این روش‌ها شامل موارد زیر است:

در برخی از مواقع محتوایی تبلیغات پیش از بارگذاری اولیه اپلیکیشن به کاربر نمایش داده می‌شود که به این روش در اصطلاح تبلیغات پیش نمایشی یا pre-roll گفته می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات موبایلی، تبلیغات جایزه دار یا reward video ad است که در آن کاربران با مشاهده محتوای تبلیغاتی ویدئویی، جایزه یا امتیاز دریافت می‌کنند.

تبلیغات بینابینی یا اصطلاحا interstitial یکی دیگر از روش‌های تبلیغات موبایلی است که در آن محتوای تبلیغاتی در میان بخش‌های مختلف اپلیکیشن نمایش داده می‌شود به عنوان مثال محتوای تبلیغاتی در بین مراحل مختلف بازی موبایلی به کاربران نمایش داده می‌شود.

تبلیغات همسان یا native هم یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی موبایلی است که در آن محتوای مورد نظر در ساختاری مشابه سایر بخش‌های اپلیکیشن به کاربران نمایش داده می‌شود.

تفاوت تبلیغات محتوایی و بازاریابی محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی و بازاریابی محتوایی به عنوان دو مفهوم مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند که با هدف جذب مخاطبین و تشویق آن‌ها برای انجام برخی اقدامات مثل خرید محصول، نصب اپلیکیشن یا ثبت نام در سایت صورت می‌گیرد.

این دو مفهوم با وجود اشتراکاتی که دارند با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، به طور خلاصه برای انجام تبلیغات محتوایی معمولا هزینه‌ای پرداخت می‌شود در حالی که بازاریابی محتوایی، مجموعه اقدامات رایگان برای جذب بیشتر مخاطبین است.

نکات مهم که در تبلیغات محتوایی باید در نظر بگیرید؟

برای موفقیت تبلیغات محتوایی و رسیدن به اهداف ترسیم شده باید برخی از نکات و موارد را در نظر داشته باشید که در ادامه این بخش برخی از مهم‌ترین این نکات را بیان خواهیم کرد.

انتخاب رسانه مناسب

انتخاب بستر و رسانه مناسب برای موفقیت تبلیغات محتوایی بسیار مهم است، به عنوان مثال اگر به دنبال تبلیغ یک محصول آرایشی برای خانم‌ها هستید شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از رسانه‌های پرطرفدار در بین خانم‌های جوان، بستر مناسبی برای انتشار محتوای تبلیغاتی است.

هدفگیری مخاطبان بالقوه

هدف از انتشار محتوای تبلیغاتی جذب مخاطبین و تشویق آن‌ها برای انجام اقدام مورد نظر است بنابراین شناخت علایق و سلیقه‌ها آن‌ها، برای انتشار محتوای مناسب بر اساس همین موارد، نقش مهمی در افزایش جذب مخاطبین و اثرگذاری بیشتر تبلیغات دارد.

شناسایی نیاز مخاطبان

هر محتوایی تبلیغاتی باید پاسخگوی نیازهای مخاطبین باشد تا بتواند تعداد بیشتری از افراد را جذب کند بنابراین شناخت نیازهای مخاطبین هدف بسیار مهم و ضروری است.

تست a/b

یکی از روش‌های کاربردی برای موفقیت تبلیغات محتوایی استفاده از تست a/b است که در آن به طور هم زمان دو محتوای تبلیغاتی منتشر می‌شود و با ارزیابی میزان اثر گذاری و موفقیت این دو محتوا، گزینه‌ای که تعداد بیشتری از مخاطبین را جذب می‌کند برای ادامه کار تبلیغات انتخاب می‌شود.

ادکپی مناسب تهیه کنید

برای دستیابی به موفقیت در تبلیغات، انتخاب ادکپی یا همان متن تبلیغ در گوگل ادز مناسب بسیار حائز اهمیت است، ادکپی یکی از عوامل کلیدی در جذب مخاطب و انتقال پیام صحیح به آنها است که برای این منظور حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

با انتخاب کلمات مناسب، ایجاد ارتباط موثر و ترغیب مخاطب به انجام یک عمل خاص، می‌توانید نتایج بسیار بهتری از تبلیغات خود بدست آورید. ادکپی باید شفاف، جذاب و قابل فهم باشد تا مخاطبان به راحتی پیام شما را درک کنند و به آن واکنش نشان دهند. ادکپی باید شما به زبان مخاطب صحبت کند و به نیازها و مشکلات آنها پاسخ دهد.

راهکار تبلیغات محتوایی در آسان ادز

آسان ادز یکی از مجموعه‌های معتبر برای انجام امور مربوط به تبلیغات محتوایی در گوگل ادز است که استفاده از خدمات آن مزایای بسیار جذابی برای هر کسب ‌وکاری دارد.

با استفاده از خدمات آسان ادز می‌توان محتوای تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت در صفحه نتایج گوگل منتشر کرد و بیشترین میزان مخاطبین هدف را جذب سایت خود کرد.

 سوالات متداول در مورد بهترین سرویس تبلیغات محتوایی

و در آخر

تبلیغات محتوایی یک روش استراتژیک برای جذب مخاطبان و افزایش فروش است که بر اساس ارائه محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطبان انجام می‌شود. در این روش، محتواها به عنوان وسیله‌ای برای جذب توجه مخاطبان استفاده می‌شوند و هدف اصلی آن ارائه اطلاعات مفید و متنوع به مخاطبان است تا ارتباط برقرار شده و در نتیجه فروش افزایش یابد.

نکات مهم در تبلیغات محتوایی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. انتخاب رسانه مناسب: انتخاب رسانه‌هایی که مخاطبان هدف در آنها فعالیت دارند بسیار اهمیت دارد.
  2. شناسایی مخاطبان: شناخت دقیق از مخاطبان و نیازهای آن‌ها اساسی است.
  3. ادکپی مناسب: ایجاد محتوای جذاب و جذاب که مخاطبان را به اقدام ترغیب کند از اهمیت بالایی برخوردار است.
  4. تست A/B: انجام آزمایش‌های A/B برای ارزیابی عملکرد محتوا و بهبود آن یکی از ابزارهای مهم در بهبود کارایی تبلیغات محتوایی است.

این مطلب برات مفید بود؟ به اشتراک بذارش

ثبت نظر